"ישראל היום" על הכוונת: הצעת חוק להגבלת עיתונים חינמיים

חברי כנסת מ-6 סיעות - ובהם גם חברי כנסת מהליכוד, הבית היהודי יש עתיד והתנועה, הגישו הצעת חוק לפיה תגבה "תמורה סמלית" בעבור כל עיתון שמוגדר כאחד מארבעת העיתונים היומיים הנפוצים בארץ

הצעת חוק חדשה שהונחה היום בכנסת מבקשת להגביל את תפוצת העיתונים החינמיים. הצעת החוק שעשויה לפגוע בעיתון "ישראל היום" של שלדון אדלסון, הוגשה על ידי חברי כנסת מ-6 סיעות - ובהם גם חברי כנסת מהליכוד, הבית היהודי ויש עתיד. כתב חדשות 2 עמית סגל דיווח, כי על פי ההצעה תגבה "תמורה סמלית" בעבור כל עיתון שמוגדר כאחד מארבעת העיתונים היומיים הנפוצים בארץ.

"לא יוציא לאור אדם, ולא יהיה אחראי להפצה של עיתון יומי בעל תפוצה רחבה בחינם, לתקופה העולה על שישה חודשים מיום תחילת הפצתו בחינם", נכתב בהצעה שהגישו חברי הכנסת איתן כבל (העבודה), רוברט אילטוב (הליכוד ביתנו), איילת שקד (הבית היהודי), אלעזר שטרן (התנועה), אריאל אטיאס (ש"ס) ויואל רזבוזוב (יש עתיד). אם יאושר החוק, כל מוציא לאור יחויב לציין מחיר בשער העיתון, והתמורה עליה מדובר, כ-70% ממחירו של העיתון היומי הנפוץ והזול ביותר.

מאז החל העיתון "ישראל היום" להיות מופץ בישראל הוא הפך לאחד משני העיתונים הנפוצים בישראל, ועורר טענות על תחרות בלתי הוגנת. זאת משום שהעיתון הנהנה מגב כלכלי של אחד מעשירי תבל, הרשה לעצמו לחלק בחינם את גיליונותיו - בניגוד לעיתונים האחרים שנמכרים בכסף, הוריד משמעותית את מחירי הפרסום ואף רכש באחרונה בית דפוס. לצד זה, האוריינטציה הפוליטית הברורה של העיתון התומך בראש הממשלה בנימין נתניהו, הציבה מולו - גם אידיאולוגית - את יריבו הגדול "ידיעות אחרונות" של נוני מוזס, שנתפס כתומך בשר האוצר יאיר לפיד ומתנגד עיקש לנתניהו.

בחדשות 2 דיווחו, כי גורמים בשוק העיתונות האשימו כי מאחורי החוק עומד מוזס, אולם חברי כנסת הכחישו כי עמדו בקשר עם מי מאנשי ידיעות אחרונות.