אב הבית לשעבר של משפחת נתניהו תובע מיליון ש' פיצויים

מני נפתלי תובע פיצויים בסך מיליון שקל ממשרד רה"מ ■ טוען להשפלות והתקפי זעם מצידה של אשת רה"מ ■ "באחד המקרים העירה שרה נתניהו את העובד ב-3 לפנות בוקר כי קנה חלב בשקית ולא בקרטון"

מבוכה לראש הממשלה נתניהו: מני נפתלי, מי שהיה המאבטח האישי של שרה נתניהו וילדיה, ואחר כך נבחר מטעמם כמינוי אישי להיות מנהל בית ראש הממשלה - תובע מיליון שקלים ממשרד ראש הממשלה ומראש הממשלה עצמו. כתב התביעה שהגיש הערב (ד') נפתלי לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, כולל תיאורים נרחבים של השפלות, אמירות גזעניות והתקפי זעם מצידה של שרה נתניהו.

נפתלי טען כי הועסק באופן פוגעני, כי בית ראש הממשלה לא עמד בהתחייבויות כלפיו לקבלת תקן קבוע, וכי לא קיבל פיצוי בעבור שעות עבודה וימי עבודה חריגים - אבל עיקר התביעה הוא תיאור המתרחש, לדבריו, בביתו של בנימין נתניהו.

"במהלך 20 החודשים בהם הועסק מר נפתלי בבית ראש הממשלה, סיימו 29 עובדים את העסקתם ולא בטוב", נכתב בתביעה. "התברר כי מקור עיקרי ומשמעותי לאווירה העכורה במעון ראש הממשלה הוא התנהגות שלוחת הרסן של הגברת נתניהו, הדורשת מעובדי מעון ראש הממשלה שירותים אישיים יומם וליל, ומעלה דרישות בלתי סבירות, המלוות ביחס מחפיר כלפי העובדים העומדים לשרתה".

כבר פורסם ונטען בעבר על תקציב בית ראש הממשלה, שהוצאות הניהול בו חריגות בעיני רבים. "כאחראי על תפעול בית ראש הממשלה, נקלע מר נפתלי שלא בטובתו לחיכוכים בלתי פוסקים עם הגברת נתניהו בשל חובתו לשמור על מסגרת ההוצאות הביתיות שהוקצבו למעון ראש הממשלה, לבין רצונותיה הסותרים של הגברת נתניהו להוציא כספי ציבור על עניינים פרטיים", נכתב. "כך לדוגמא, הגברת נתניהו דרשה כי מר נפתלי ירכוש בעבורה נרות נשמה בעלות של אלפי שקלים, מתקציב משק הבית למרות שהתקציב הוגבל על פי הוראות משרד ראש הממשלה, לדברי מאכל בלבד".

נפתלי טוען כי חייו בבית ראש הממשלה היו גיהינום, וכי היה מושא לקפריזות של שרה נתניהו. "במקרה אחר העירה אשת ראש הממשלה את מר נפתלי משנתו בשעה 3 לפנות בוקר בצעקות רמות, ונזפה בו על כך שרכש חלב בשקית ולא בקרטון. כשהתובע מחה על השעה והטון בו נאמרו הדברים הקשים, התערב מר נתניהו בשיחה ודרש שהתובע ידאג לעשות כל מה שגברת נתניהו מבקשת, 'כדי שהיא תירגע'".

מכתב התביעה עולה עוד כי היו גינונים ומניירות של הגברת נתניהו. "במקרה אחר, הגברת נתניהו נכנסה לחדר וכשראתה שיש פרחים 'לא טריים' באגרטל, השליכה אותם בחרון אף לרצפה, תוך שהיא צועקת על מר נפתלי שהוא 'מנהל לא טוב', וכי דבר שכזה לא יכול לקרות בארמון האליזה".

לטענתו של נפתלי בתביעה, התנהלותה של הגברת נתניהו הייתה חריגה, קשה ובלתי צפויה. על פי מקרה נוסף בכתב התביעה, נפתלי הביא למשפחת נתניהו ארוחה לשבת ממלון די קיסריה. "הוא ספג קיטונות בשל כך שהמלון סיפק למשפחת נתניהו אוכל רב מידי, לטעמה של הגברת נתניהו. גברת נתניהו גערה בתובע והסבירה לו: 'אנחנו אירופאים. אנחנו עדינים. לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם המרוקאים. אתה מפטם אותנו ואחר כך כשמצלמים אותנו בחו"ל, אנחנו נראים שמנים'".

נפתלי טוען כי העלבונות שספג היו מעשה של יום ביומו. "לאחר שתקופה ארוכה לא ראה את ילדיו, החליט מר נפתלי להביא את ילדיו עמו ביום העצמאות כדי שיהיו בקרבתו לפחות בעת הכנת ארוחת החג, כשמראש היה ברור שבעת הסעודה יוכל לעזוב עמם לביתו", נכתב בתביעה. "הדבר לא נשא חן בעיני הגברת נתניהו, שביקשה שהילדים יעזבו מיד את הבית, ואף טרחה להטיח בפני התובע כי 'גם ראש הממשלה לא רואה את הילדים שלו'".

לפני שנה וארבעה חודשים התפטר נפתלי מתפקידו ואיים בתביעה. בין הצדדים גם התנהל מו"מ. באחרונה שלחו מלשכת רה"מ ופרקליטם של בני הזוג נתניהו מכתב אזהרה, לבל יפר את הסכמי הסודיות שעליהם חתם ויפיץ דברים מתוך הבית.

כעת תובע נפתלי גם תביעת לשון הרע וטוען כי לא פוטר אלא התפטר. נפתלי דורש מראש הממשלה נתניהו הבהרה והתנצלות. בעבר נמחקה התביעה שהגישה מנהלת משק הבית ליליאן פרץ והומרה בפשרה. האם יהיה זה גם דינה של תביעה זו? הייתכן שראש הממשלה ייקרא להעיד בתביעה אישית שהוגשה כנגדו ויידרש לענות על שאלות אישיות על המתרחש בביתו? מהיום התסריט הזה לא מופרך.

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "מדובר ברכילות מרושעת ומגמתית, תוך הפרת הפרטיות של ראש הממשלה ורעייתו, במטרה להכפיש אותם בכוונה להוציא כספים שלא כדין מראש הממשלה".