אב הבית במעון רה"מ: עבדתי מאות שעות ללא תשלום

מני נפתלי בכתב התביעה: שרה נתניהו אילצה אותי לעבור למודיעין - ונקלעתי לקשיים כלכליים; דרשה ממני פוליגרף בטענה שאינה סומכת על אף אחד

פרטים נוספים מתביעתו של מני נפתלי, לשעבר אב הבית במעון רה"מ, נגד רה"מ בנימין נתניהו ורעייתו שרה. מכתב התביעה שהגיש נפתלי עולה כי אולץ לטענתו לעבוד מאות מדי חודש ללא תוספות שכר וכמו כן להעתיק את מקום מגוריו ובני משפחתו מעפולה למודיעין, מה שגרם לטענתו לקשיים כלכליים לו ולמשפחתו.

בכתב התביעה נכתב כי נפתלי העתיק את מקום מגוריו מעפולה למודיעין בשל דרישות חוזרות ונשנות של שרה נתניהו, "מהלך שגרם לקשיי הסתגלות אצל ילדיו ולקשיים כלכליים ניכרים למשפחה כולה", נכתב בתביעה. "כדי לסייע בטיפול בשני ילדיו של מר נפתלי, עברה גם חמותו להתגורר במודיעין והוצאותיה התווספו להוצאות השכירות הגבוהות של משפחת נפתלי".

לצד התקריות שפורסמו אתמול מכתב התביעה, בהן טוען נפתלי כי שרה נתניהו התעמרה בו, ישנן תקריות נוספות המתוארות כמו למשל תקרית בה הוא נדרש "להעתיק ארון קלסרים כבד על תכולתו לחדר אחר כיחידה אחת ומבכלי להוציא את התכולה, תוך סיכון בריאותו". אירוע זה "הסתיים בכך שהגברת נתניהו התפרצה בזעם רב ובנוכחות עובדים אחרים על מר נפתלי ודרשה במפגיע כי יעבור בדיקת פוליגרף כיוון שחשדה כי עיין במסמכים רגישים. גברת נתניהו הוסיפה כי מניסיונה מן העבר החליטה כי אינה סומכת על אף אחד".

בכתב התביעה טוען נפתלי כי נדרש לעבוד ביום המנוחה השבועי שלו עשרות פעמים בשנים 2011-2012 בהן הועסק במעון רה"מ. "היקף משרתו של מר נפתלי הגיע למאות שעות עבודה מדי חודש בחודש", נטען. עפ"י חוק, שבוע עבודה מלא מוגדר כ-186 שעות עבודה.

עוד נכתב בתביעה כי "לעיתים קרובות העובד נדרש להגיע בסופי שבוע לביתה הפרטי של מש' נתניהו בקיסרה כשבמקרים כאלה לא יכול היה לדווח על עבודתו בהיעדר שעון נוכחות במקום".

ממשרד ראש הממשלה נמסר אתמול בתגובה לכתב התביעה: "מדובר ברכילות מרושעת ומגמתית, תוך הפרת הפרטיות של ראש הממשלה ורעייתו, במטרה להכפיש אותם בכוונה להוציא כספים שלא כדין מראש הממשלה".