לפיד, שחרר את הפקידים

סיכום שנה לממשלה טעונת טיפוח, ותעלומה: לאן נעלם גדעון סער?

בלונים. יאיר לפיד לא סומך על פקידים בכירים באוצר. לא שומע אותם, ממעט להיוועץ בהם, נהנה לבוז להם בפומבי, תוקף אותם באמצעות מקורביו, לא לוקח אותם לפגישות מכריעות, גם לא לזו שהתקיימה באחד מערבי השבוע אצל ראש הממשלה ופקידיו ברעיון מע"מ 0% - התוכנית שהובילה השבוע את הכלכלן הראשי ד"ר מיכאל שראל להתפטרות מופגנת ומוסברת.

אין מה לעשות - האוצר הוא משרד משמעותי בממשלה ושר אוצר לא יכול לעשות הרבה, אם בכלל, בלי הפקידים הבכירים סביבו. לכן, מי שאתה, השר, לא סומך עליו - שחרר אותו. מי שאתה לא רוצה לשמוע אותו - תחליף אותו. רק לא להמשיך את הבוקה ומבולקה הזו.

מיליארדים. 5 מיליארד שקל - אלה הכנסות המדינה ממע"מ על דירות חדשות, נכון ל-2012. התוכנית למע"מ 0% לזוגות צעירים תגרע 2-3 מיליארד. מאין זה בדיוק יבוא?

זיקוקים. חוקרי יחידת להב 433 פשטו אתמול עם שחר על בתיהם של תת אלוף במיל' אבי בניהו ואלוף משנה במיל' ארז וינר. יום קודם הגיעו לביתו של בועז הרפז. השלושה הובלו למעצר. זה קורה מעל שלוש שנים אחרי התפוצצות הפרשה - תקופה ארוכה שאפשרה לכל מי שרצה - מהצד הזה או ההוא - לעשות סדר חדש בראיות או לייצר חדשות. זה קורה כאשר כל אזרחי המדינה, למעט כמה קצינים, פקידים ועיתונאים בודדים, תמהים עד היום מי הוא בדיוק הצד ה"צדיק-תמים" בפרשה: זה של אהוד ברק, או זה של גבי אשכנזי. והאם יש בכלל מישהו תמים בפרשה המלוכלכת הזו.

יום הולדת. חגיגה נחמדת? יום ג', שנה להשבעת הממשלה. ציון משוקלל: טעון טיפוח. יאיר לפיד, אוצר, הפסיק לדבר/לכתוב יותר מדי. נפתלי בנט, כלכלה, גמר עם המלפפונים והגימיקים. שי פירון, חינוך, קלט שייקח לו עשור או שניים ליישם את הרפורמות שלו, אז הפסיק להמציא חדשות.

אורי אריאל, שיכון, בפנים כבדות ממשיך לשפוך רעיונות נדל"ן שונים ומשונים ושולח לרכוש דירות מעבר לקו הירוק. יאיר שמיר, חקלאות, מתפוגג בין הבדואים לחקלאים. אביגדור ליברמן, חוץ, למד את השיעור, ואומר לכל אחד מה שהוא רוצה לשמוע.

ציפי לבני, משפטים, יונת שלום מעופפת שעוד תצטרך לנחות, או להתרסק, ברח' סלאח אל דין. סילבן שלום, תשתיות, עמוק בתוך הנחמדות - בדרך לנשיאות.

גלעד ארדן, תקשורת והגנת העורף, קרוע בין הרצון להיות ביטחוניסט לכחלוניסט, בדרך להתמודדות בליכוד ביום שאחרי.

גדעון סער, פנים, מי ראה? מי שמע? איפה נעלם גדעון סער? משה יעלון, ביטחון, גם הצליח לקבל את כל המיליארדים שרצה, גם מתקוטט עם האמריקאים וגם מתנצל, שוב ושוב. ובנימין נתניהו, ראש הממשלה, רגע, זה לא הוא שעבר לטהרן, איראן?

"שלושת המוסקטרים". אהוד אולמרט, מאיר דגן ודן חלוץ הקימו חברה. אי.או.סי פארטנרס בע"מ. כך נודע השבוע. אתוס, פורטוס ואראמיס, שלושת המוסקטרים הקלאסיים של אלכסנדר דיומא, קבעו, עוד ב-1844, את המוטו: "אחד למען כולם, כולם למען אחד". עלילת הספר ההוא מתרחשת בצרפת מלאת התככים והבגידות של ראשית המאה ה-17, ימי המלך לואי ה-13 והחשמן רישלייה. העלילה של הפארטנרס הנוכחיים מתרחשת בישראל, מלאת הדמויות עמוסות האגו הרעבות גם לכבוד רם, גם לכסף גדול, גם לפוליטיקה גבוהה, והכי הרבה: לשנוא ולנגח את נתניהו. גם כן סוג של סטארט-אפ.

stella-k@globes.co.il