גיוסים של כ-1.25 מיליארד ש' לקרנות המסורתיות ב-4 ימים

לוקחים פסק זמן: עצירה מוחלטת בגיוסים לקרנות המנייתיות, כאשר מחד, גיוסים של כ-60 מיליון שקל בקרנות מניות בישראל ומנגד, פדיונות של כ-60 מיליון שקל בקרנות מניות חו"ל

שבוע המסחר הקודם התאפיין במגמה מעורבת בשווקים. מדדי המניות רשמו עליות שערים ואילו מדדי אג"ח ממשלתי וקונצרני סיכמו את השבוע המקוצר בירידות קלות.

קרנות הנאמנות המסורתיות גייסו בשבוע שעבר כ-1.25 מיליארד שקל - ירידה של כ-20% בקצב הגיוסים היומי הממוצע לעומת השבוע הקודם. כך, ע"פ אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

עצירה מוחלטת נרשמה בגיוסים לקרנות המנייתיות, כאשר מחד, גיוסים של כ-60 מיליון שקל בקרנות מניות בישראל ומנגד, פדיונות של כ-60 מיליון שקל בקרנות מניות חו"ל. מתחילת החודש הקרנות המנייתיות עדיין במאזן חיובי מאוד עם גיוס של יותר מ-400 מיליון שקל.

הקרנות הכספיות רשמו פדיונות של כ-170 מיליון שקל - ירידה של כ-70% בקצב הפדיון היומי הממוצע לעומת השבוע הקודם. מתחילת החודש הפדיונות בקרנות הכספיות מסתכמים בכ-1.2 מיליארד שקל. בהמשך לכך נרשמו פדיונות גם בקרנות השקליות שאיבדו בשבוע שעבר כ-40 מיליון שקל וכ-120 מיליון שקל מתחילת החודש.

בעקבות התשואות השליליות במדדי אגרות החוב הקונצרניות, חלה צניחה של כ-40% בקצב הגיוסים היומי הממוצע לקרנות הקונצרניות ל-30 מיליון שקל ליום, או כ-125 מיליון שקל בסיכום שבועי. מתחילת החודש סך הגיוסים לקרנות אג"ח קונצרני מסתכם בכ-530 מיליון שקל.

קצב הגיוסים היומי הממוצע לקרנות אג"ח מדינה נשאר זהה ביחס לשבוע הקודם, זאת לאחר גיוסים של כ-390 מיליון שקל לקרנות אג"ח מדינה. מתחילת החודש מסתכמים הגיוסים בקרנות אג"ח מדינה על כ-1.4 מיליארד שקל.