נענע10 ממשיך להצטמצם: זומנו לשימוע 6 עובדים

מדובר על 20% מכוח האדם במחלקת האתר ■ בחודשים האחרונים עזבו המנכ"ל, העורך הראשי ועורך המשנה, לצד אנשי תוכן נוספים

עתידו של נענע10 לוט בערפל: שישה עובדי מחלקת התוכן קיבלו זימונים לשימוע לפני פיטורים. מדובר על 20% מכוח האדם במחלקת האתר, שממילא עובר כבר תקופה ארוכה משבר לא קטן. במסגרתו, עזב זה מכבר המנכ"ל יריב ג'יבלי אחרי כשנה בתפקיד, לצד עזיבתם בזה אחר זה של עורך האתר איתן מרקוביץ' ועוד קודם לכן עורך המשנה אודי הירש. זאת, לצד עזיבתם של עורכים נוספים.

יש לציין כי העובדים כלל לא מתכוונים לעבור על המהלך בשתיקה. בדיוק לפני שנה הוקם ועד עובדים באתר, שמיוצג על-ידי ארגון העיתונאים של ההסתדרות. הארגון הוציא אתמול מכתב למ"מ מנכ"ל נענע10, אלון אמוחברי, ובו נטען כי "אנו מזכירים לכם כי למעסיק יש חובה להתדיין מול ארגון העובדים בכל שינוי מבני בעל השלכות על העובדים. התדיינות כזאת לא התקיימה". עוד נכתב כי "אי לכך, אנו דורשים כי תקפיאו את השימועים ותקיימו התדיינות מול ארגון העיתונאים".

המהלך הנוכחי הוא תולדה לא רק של שוק תקשורת שנמצא במשבר מתמשך וירידה בהיקפי הפרסום ובמחיריהם, אלא במקרה הספציפי הזה גם בסיטואציה שאפשר להשאיל מאחת מסדרות הדגל לאחרונה של ערוץ 10 - בני ערובה. כך, עובדי נענע10 נאלצים לשלם בעל כורחם על סוג של מאבקי כוחות בין בעלי האתר.

ערוץ 10 מחזיק 50% מאתר נענע10, כפי שעשה במשך כמה שנים טובות. השותפה שלו ומי שהקימה בתחילת הדרך את האתר - חברת נטוויז'ן - החליטה לצאת מהאחזקה באתר ולפני שנה וחצי מכרה את חלקה לחברת JCS בבעלות רון לאודר. באותה תקופה לאודר היה מבעלי המניות בערוץ 10 ולכן היה זה אך טבעי שהוא יחזיק חלק נכבד יותר באתר שאמור לתמוך דיגיטלית בתכני ערוץ 10.

עם זאת, השתלשלות העניינים בערוץ הביאה ליציאתו משם לאחר שנים רבות והעברת מניותיו לידי יוסי מימן, אחד מבעלי המניות הנותרים בערוץ. המצב הביא לכך שלאודר מחפש את דרכו החוצה מהאתר, אך הסיטואציה הנוכחית בשוק המקומי לא מביאה יותר מדי קופצים על הסחורה. זאת, על אף שנענע10 עדיין נחשב לאחד מחמשת האתרים הישראלים הפופולריים ביותר בשנים האחרונות.

אז איך הפכו העובדים ל"בני ערובה"? בערוץ 10 מסתבר שלא ממש ששים להזרים הון לנענע10 ומנגד לאודר מוצא את עצמו כיחיד שמצליח להחזיק את האתר עם הראש מעל המים. אך נראה שגם לו הגיעו מים עד נפש ובמטרה לצמצם עלויות, ואולי ללחוץ על שותפיו לאתר כדי שייקחו את המושכות ואף יקנו את חלקו, הוחלט על פיטורי עובדים וצמצום עלויות.

העובדים כבר קיבלו את הזימונים לשימועים לפני פיטורים וקשה לראות כיצד ההחלטה תשתנה. לא מן הנמנע, שהאתר - שממשיך לתפקד גם היום - יתקרב יותר ויותר לסוף דרכו לאור שני בעלי המניות באתר והעובדה שהזרמת הכספים מצטמצמת וההפסדים ממשיכים.

מנענע10 לא התקבלה תגובה.