הדולר היציג התחזק ל- 3.488 ש'; "הנטייה היא למעלה"

הדולר התחזק בכ-0.25% והאירו טיפס בכ-0.1% ■ FXCM ישראל: "כל עוד הצמד מעל 3.45 שקלים, הנטייה בטווח הקרוב היא מעלה כאשר עלייה מעל 3.48 שקלים תסלול את הדרך עד ל-3.50 שקלים ומשם ל-3.515 שקלים"

במסחר היום (ב') בשוק המט"ח המקומי, השקל נחלש מול המטבעות המרכזיים. הדולר התחזק בכ-0.25% לרמה של 3.488 שקלים בעוד האירו היציג טיפס בכ-0.1% ל- 4.8 שקלים. זאת לקראת הודעת הריבית של בנק ישראל בערב.

צחי ליבוביץ, מנהל ההשקעות הראשי באימפקט ניהול תיקי השקעות מקבוצת בנק איגוד, מציין כי "הריבית תמשיך לעמוד גם באפריל סביב ה-0.75% כיוון שהמדדים בחודשים מארס ואפריל חיוביים. בנק ישראל צפוי להוריד את הריבית בשתי פעימות במהלך 2014 בשיעור של 0.25% בכל פעם עד לרמה כמעט אפסית. הריבית שתתפרסם היום לא צפויה לרדת מהטעם הפשוט כיוון שירדה בחודש הקודם ברבע אחוז ובנק ישראל יבקש לתת לאפקט לעשות את שלו במיוחד על רקע שני המדדים מארס - אפריל הנחשבים לעונתיים וחיוביים בנוסף כרגע יש פעילות ערה בתחום המט"ח".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות אמר כי "היום צפויה להתפרסם החלטת הריבית של בנק ישראל לחודש מארס. להערכתנו, אף שהריבית אינה צפויה על ידי השווקים להשתנות, הרי שיש מקום לעידוד הפעילות המקומית, וגם ישנו הרבה מקום לצמצם את השפעת שער הריבית על שער החליפין בתקופה בה לא קיימים לחצים אינפלציוניים והפעילות הכלכלית נמוכה מהרצוי. נציין כי מהלך של הפחתת שער הריבית יש בו כדי לתרום להתאוששות בפעילות הכלכלית ובמידת הצורך לרשות בנק ישראל האפשרות לשנות את שער הריבית ולהתאימה כנדרש".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "לאחר שבועות ארוכים של היחלשות עקבית הן בשוק המט"ח העולמי והן בשוק המט"ח המקומי למול השקל, הדולר סוף-סוף מתחזק ומציג מומנטום חיובי לאורך כמה ימים רצופים, וזאת לאור המפנה ברטוריקה מצד הבנק הפדרלי, שאותת בשבוע שעבר לראשונה על העלאת ריבית אפשרית כבר במחצית הראשונה של 2015. הדולר-שקל, שהיה ממש על סף שבירה לרמות שפל מסוכנות, רשם שבוע חיובי מאוד, ונעל בקרבת 3.48 שקלים וייתכן כי קבע תחתית משמעותית באזור 3.45 שקלים".

ב-FXCM ישראל מוסיפים עוד כי "המפנה במדיניות הבנק הפדרלי עשוי לשנות את המגמה של הדולר בעולם ולמול השקל בטווח הארוך יותר, ואולם עדיין מוקדם עדיין על שינוי כיוון בטווח הקצר. ככל שנתוני המקרו בארצות הברית ימשיכו להפגין שיפור והתאוששות מהחורף הקשה, יגברו הציפיות בשוק למימוש ההבטחה להעלאת ריבית והדולר צפוי להתחזק. במידה ונראה הרעה בנתוני המקרו, הדולר ייחלש. בשבוע הקרוב המשקיעים יעקבו הן אחרי הלוח הכלכלי בארצות הברית והן אחרי התבטאויות בכירי הפד, כדי לאמוד את רצינות כוונותיו של הבנק הפדרלי.

הדולר-שקל צפוי גם כן לנוע על פי המגמה של הדולר בעולם. ברמה הטכנית, למרות הזינוק מעלה, הדולר-שקל לא הצליח לפרוץ באופן משכנע את ההתנגדות ב-3.48 שקלים ועל כן הוא עדיין חשוף לירידה בתחילת השבוע. יחד עם זאת, כל עוד הצמד מעל 3.45 שקלים, הנטייה בטווח הקרוב היא מעלה כאשר עלייה מעל 3.48 שקלים תסלול את הדרך עד ל-3.50 שקלים ומשם ל-3.515 שקלים".