רק לא לעצבן אף אחד

בחדשות ערוץ 2 מציגים בכתבות "מחיר התג" קו ממלכתי שמוציא את העוקץ

סדרת כתבות על תג מחיר, א'-ה' 21:00, ערוץ 2

"מחיר התג", למקרה שהחמצתם, היא סדרת כתבות מאת אוהד חמו שמתפרסמת מדי יום בחדשות ערוץ 2. חמו הוא בעיניי אחד העיתונאים הטובים: תמיד בשטח, תמיד בקשר עם כולם, חרוץ ומאוזן (ולא מאזן בכוח, יש הבדל גדול). סדרת הכתבות שלו זועקת למסקנה, משימה שהוא מטיל על הצופה הנבון, מתוך תקווה שאכן יש כזו. אתמול הוא הציג סדנת הנחייה להתגוננות מפני השב"כ. במקביל הוא מביא דברים של נער גבעות שמנסה לזעזע כשהוא אומר שהדבר היחיד שהוא מצטער עליו בפעולות תג מחיר, הוא שאינן גובות מחיר בנפש. לכאורה, מדובר בדברים שאמורים לזעזע, אבל פה הכול נראה משחק: מי שמתכונן באמת לאפשרות שייחקר על-ידי השב"כ לא מקיים סדנאות מצולמות לקראת החקירה, והנער שחולם על רצח ערבים מזכיר, לא יותר ולא פחות, אוהד פנאט של הפועל/מכבי שצועק "נאצים" כדי לזכות בתשומת לב.

גם היתר מבלבל מעט: הרב וולפא למשל, טוען שכל הפעולות שמכונות "תג מחיר" הן למעשה פרובוקציה של הערבים. לעומתו, ראש החטיבה היהודית בשב"כ (בדימוס), אומר שניתן היה לחסל את התופעה, לו אך הייתה המדינה מחליטה שזה מה שהיא רוצה באמת. הצופה נותר מבולבל עם הקרדיט שחמו נותן לו, והפעם לא רק חובבי הטראש עוברים אחר כך לערוץ 10 כדי לראות את ג'ניפר סנוקל ודנה רון מתכסחות בריאליטי שמעורר געגוע לאיכות נוסח "הפוליגרף" עם גדי סוקניק, אלא גם הצופה שביקש להבין באמת את אחת התופעות המדוברות בתקשורת בשש השנים האחרונות.

סיקור פוטר מדיון

החריצות של חמו נופלת קורבן למדיניות של חדשות ערוץ 2 לפיה סיקור פוטר מדיון. אותי למשל, היה מעניין להבין (ולו מרוח הכתבה) למי חמו, שחי את השטח, מאמין - ולמי לא, אבל בחדשות 2 הולך ומתקבע דפוס הגשה שמתאמץ לא לעצבן אף אחד.

ישראל מתבזה באילת במסיבת עיתונאים נוסח צפון קוריאה שאליה לא מגיע אף עיתונאי חשוב? בערוץ 10 לא יהססו להציג את זה כפארסה, בעוד בערוץ 2 זה נראה כמו "יומני כרמל". עובד בכיר בבית ראש הממשלה משמיע האשמות חמורות? בערוץ 2 לא יהססו להושיב באולפן את עו"ד יוסי כהן שעובד עבור הזוג נתניהו ומוצג באולפן כ"ידיד המשפחה": אם הוא מקבל כסף עבור שירותיו, הרי שהציונים שהוא מחלק למידותיה הטובות של הגברת נתניהו חשובים כקליפת השום, ואם הוא מטפל בזוג נתניהו מבלי לגבות מהם כסף, הרי שזה גרוע אפילו יותר.

אלה רק שתי דוגמאות לקו הממלכתי של חדשות 2 שמצליח להוציא את העוקץ אפילו מנושא טעון כמו תג מחיר, ובדרך מסרס אפילו את הטובים שבכתבי השטח שלו, כמו אוהד חמו.