התחרות קשה: cost 365 הפסידה אשתקד 13 מיליון שקל

רשת השיווק מונה כיום שלושה סניפים והיא דיווחה על דחייה נוספת בהשלמת פריסתה ■ מנכ"ל הרשת נסים חסן: "היינו מתוכננים להפסיד יותר בשנה הראשונה"

רשת הסופרמרקטים של המשביר לצרכן, cost365, סיימה את שנת 2013 עם הפסדים בהיקף של 13 מיליון שקל. הרשת, שהושקה בסוף 2012, מונה היום שלושה סניפים: בכפר-סבא, בעפולה ובפתח תקווה.

מכירות הרשת הסתכמו אשתקד ב-72 מיליון שקל בלבד. מכירות אלה משקפות את המכירות השנתיות של הסניפים בכפר-סבא ובעפולה, ומכירות של חודשיים בסניף שבפתח תקווה שנפתח בנובמבר 2013.

מדובר בהיקף מכירות נמוך במיוחד עבור כל סניף, הרחוק ביותר מ-60% מיעד המכירות של הרשת לכל סניף שעליו הוצהר בעבר, העומד על 96 מיליון שקל בשנה.

חלק מהמחלקות בסניפי הרשת כמו לדוגמא מחלקת הבשר, מופעלות במודל זכיינות ולכן המכירות אינן נכללות בדיווח שורת המכירות של הרשת.

החברה מציינת בדוח כי יחד עם מכירות הזכיינים לצרכן, מדובר במכירות היקף של 85 מיליון שקל.

בתוך כך, cost365 מדווחת על דחייה נוספת בהשלמת פריסתה. לפי הדיווח לבורסה, הרשת תפתח השנה 6-8 סניפים נוספים בכרמיאל, אילת, אשדוד, תל-אביב, שכונת תלפיות בירושלים, שער בנימין, גבעת שמואל ובחדרה. בשנה הבאה ייפתחו 11 סניפים, ואילו בשנת 2016 תשלים הרשת את הפריסה ל-30 סניפים, כאשר תפתח עוד 8 סניפים. לפי התוכנית המקורית, הרשת הייתה אמורה לפתוח 10 סניפים עד סוף 2013, ולהשלים את הפריסה ל-30 סניפים עד סוף שנת 2015.

למרות ההפסדים, מנכ"ל הרשת, נסים חסן, אומר ל"גלובס" כי "היינו מתוכננים להפסיד השנה 16 מיליון שקל. מישהו מסוגל להרוויח כסף בשנה הראשונה?"

- עדיין, אתם רחוקים מאוד מהיעד.

"היעד הוא לסוף הפריסה. מבחינת גודל הסניפים והפדיון למ"ר, הם עובדים יפה מאוד. אין ספק שיש תחרות קשה מאוד בשוק ואין ספק שאנחנו מנסים לשמר ללקוחות שלנו את חוויית הקנייה. רוב הלקוחות שלנו הם קבועים. היעד שלי כרגע הוא להגיע לאיזון. אחרי שיהיו לנו 5 סניפים, נבדוק אפשרויות להיטיב יותר עם חברי המועדון, ואז סך דמי החבר יידון בנפרד".

רשת_cost_365
 רשת_cost_365