ראש ממשלת מלזיה: "המטוס התרסק, אין ניצולים"

לאחר בדיקת העצמים החשודים שאותרו באוקיינוס ההודי, כינס ראש ממשלת מלזיה מסיבת עיתונאים מיוחדת, שבה הודיע: "בצער רב ואחרי בחינת כל האפשרויות - אין ניצולים בטיסה MH370"

לאחר יותר משבועיים שבהם העולם עקב בדאגה אחר גורל הטיסה המלזית ו-239 הנוסעים ואנשי הצוות שעליה, הודיע היום ראש ממשלת מלזיה בצער כי מניתוח הנתונים האחרונים בשטח, עולה כי הטיסה התרסקה בדרום האוקיינוס ההודי, וכי אין ניצולים.

גורם בממשלה סיפר כי המשפחות שכונסו עוברות תדרוך ע"י הרשויות המלזיות טרם ההודעה הרשמית של ראש הממשלה המלזי נג'יב ראזק.

הרשויות באוסטרליה דיווחו הבוקר כי החלו בחיפוש אחר שברים חשודים בדרום האוקיינוס ההודי. לאחר מספר שעות שר התחבורה המלזי הודיע במסיבת עיתונאים כי נמצאו עקבות חדשות, אך טען כי מוקדם לקבוע שמדובר בשרידי טיסה MH370. עוד ציין השר כי לראשונה, העצמים שאותרו יגיעו לידי החוקרים שיבחנו אותם.

"יש רמזים חדשים ואנו מצמצמים את אזור החיפוש", אמר השר המלזי שציין כי שני עצמים בצבע כתום ולבן נקלטו על ידי מטוסי חיפוש אך טרם זוהו ולא ניתן לקשרם עדיין לטיסה האבודה. "נכון לעכשיו החפצים לא בידי החוקרים אבל הם יגיעו למקום תוך מספר שעות כדי לאסוף את העצמים ולבחון אותם מקרוב".

סוכנות הידיעות הרשמית של סין דיווחה כי המטוס זיהה שני עצמים גדולים הצפים במימי האוקיינוס. הצוות הסיני דיווח כי בסמוך לשני הגופים, נראו שברים לבנים קטנים, שפוזרו לאורך מספר קילומטרים. "ייעשו מאמצים לאתר את השברים עליהם דווח", אמרו הבוקר צוותי החיפוש הימיים באוסטרליה.

אתמול דיווח שר התחבורה המלזי כי לוויין צרפתי איתר עצמים מדרום לאזור החיפושים, עצמים שעשויים להיות שברים מהמטוס שמסעיר את העולם. "מלזיה קיבלה תמונות לוויין חדשות מהרשויות בצרפת", אמר השר בפתח דבריו. "העברנו את התמונות באופן מיידי למרכז החילוץ האוסטרלי".