אחרי 4 שנים: פינטרסט תשלב פרסומות החל מהרבעון הקרוב

הרשת החברתית מבוססת התמונות גייסה עד כה 338 מיליון דולר ושוויה המוערך הוא כ-4 מיליארד דולר ■ עד היום, מותגים יכלו לפרסם פוסטים שנוגעים ישירות למותג שלהם ואלה נחשפו רק עבור משתמשים שעקבו אחרי אותו מותג או שחבריהם שיתפו אותו

החודש ציינה פינטרסט, הרשת החברתית מבוססת התמונות, ארבע שנים להולדתה. עם 338 מיליון דולר שגייסה עד כה ושווי מוערך של כ-4 מיליארד דולר, השנה הקרובה הולכת להיות אחת הקריטיות שלה. אמנם הנפקה - הצעד המתבקש של חברה בסדר גודל הזה - עדיין הרחק באופק, אך לפי "הוול סטריט ג'ורנל", בשלושת החודשים הקרובים וייתכן שכבר מאפריל - תתחיל לשלב החברה פרסומות בתוך השירות הכה פופולרי שלה.

מנכ"ל ואחד ממייסדי החברה, בן סילברמן, כבר עדכן בספטמבר שעבר על כוונת פינטרסט להתחיל ולשלב פרסומות ברשת החברתית, אך כאמור רק עכשיו הדבר מתקרב לכדי ביצוע.
ג'ואנה ברדפורד, מנהלת הפרסום של פינטרסט שנכנסה לתפקידה לפני חצי שנה לאחר ששימשה בעבר כנשיאת המו"ל של "סן פרנסיסקו כרוניקל" וכבכירה ביאהו ו-Demand Media, הסבירה כי המטרה היא לייצר פרסומות שיהיו בעצמן יצירת אמנות, כמו צעיר שרואה מודעה של אבסולוט וודקה בעיתון ומחליט לגזור אותה ולתלות על הקיר. לדבריה, הרצון הוא לייצר פרסומות שנראות איכותיות ושהגולשים באמת יאהבו אותן.

בדומה לרשתות חברתיות אחרות, פינטרסט מתכננת להשיק את יכולות המוניטיזציה שלה עם קבוצה נבחרת של מפרסמים, שיהיו הראשונים לשלם למה שיהיה בעצם Promoted Pins - פוסטים ממומנים כמו בטוויטר או בפייסבוק.

העובדה שהרשתות החברתיות הגדולות - טוויטר, פייסבוק ולינקדאין - כבר הפכו לציבוריות ושאינסטגרם נרכשה זה מכבר על-ידי החברה של מארק צוקרברג, הופכת את פינטרסט לדבר הכי חם היום בענף הסושיאל.

"יש מותגים שכבר היום משיגים תוצאות מדהימות ללא קידום ממומן ובחינם ולמרות זאת, נדהמנו מרמת העניין שמפרסמים מגלים בתשלום עבור פוסטים מקודמים", אמרה ברדפורד.
עד היום, מותגים יכלו לפרסם פוסטים שנוגעים ישירות למותג שלהם או לרוח ולערכי המותג ואלה נחשפו רק עבור משתמשים שעקבו אחרי אותו מותג או שחבריהם שיתפו אותו. כעת, עם השקת כלי הפרסום החדשים, תינתן למותגים אפשרות להרחיב את קהל החשיפה שלהם.