מכרז הדור הרביעי בסלולר של פלאפון נפתח מחדש

אריקסון נבחרה כספק להקמת הרשת, אך פלאפון החליטה לפתוח מחדש את מכרז הדור הרביעי ■ המתחרים אלקטל-לוסנט ונוקיה-סימנס לא מוותרים ומציעים לפלאפון הצעות כולל החלפת ליבת הרשת

מכרז הדור הרביעי של פלאפון לא מפסיק לספק כותרות, ולאחר שלחצו יד והודיעו לאריקסון שזכתה במכרז, הוא נפתח שוב לאחר שהמתחרים המשיכו להוריד מחירים. בעקבות זאת פלאפון החליטה לתמחר מחדש בין המתמודדים והסיטואציה היא שלמעשה המכרז נפתח מחדש.

רשת דור רביעי מורכבת ממתגים שמהווים את ליבת הרשת, ומרדיו - שהם אתרי הסלולר. חלק הארי במכרז הוא הרדיו, וזאת כי הוא כל הזמן הולך וגדל בגלל השימושים שהולכים וגדלים. ליבת מוחלפת לעתים רחוקות, אך בגלל ההצעות האטרקטיביות, פלאפון החליטה לבחון החלפה גם של ליבת הרשת. נכון לעכשיו ניתן להעריך כי המכרז מגיע למחירים של פחות מ-70 מיליון דולר לשלב הראשון.

לפני כשבועיים אירחה פלאפון את נציגי המתמודדים במכרז לשיחות שהיו אמורות להיות השיחות המסכמות ובסיומן פלאפון הייתה צריכה להכריע מי הספק הזוכה. הראשונה שנכנסה לשיחה עם מנכ"ל פלאפון הייתה אריקסון ובפגישה היא הסכימה למחיר המטרה של פלאפון ולמעשה השוותה את המחיר להצעות של אלקטל-לוסנט ונוקיה-סימנס. פלאפון הודיעה לאריקסון שהיא הזוכה והצדדים לחצו ידיים.

לאחר אריקסון נכנסה נוקיה-סימנס והיא עודכנה על ידי גיל שרון שהמכרז ככל הנראה נסגר ואריקסון היא שזכתה בו. אלקטל-לוסנט נכנסה אחרונה וגם היא דווחה שאריקסון זכתה במכרז, אלא שהיא לא הסכימה להרים ידיים והחליטה להיאבק. כך יצא שפלאפון נוכחה לדעת שהמתחרים עדיין לא אמרו את המילה האחרונה ולכן החליטה לפתוח את המכרז ולהמשיך לתמחר בין השחקנים. אריקסון הייתה משוכנעת שזכתה במכרז אבל כאמור התברר לה שהכל פתוח.

יתרה מכך, השאלה שמרחפת באוויר היא האם פלאפון תחליט להחליף גם את ליבת הרשת או שתמשיך עם אריקסון כספק ליבת הרשת, וברדיו היא תעבוד עם שני ספקים. בפלאפון מדגישים שמבחינתם הכל פתוח, כך שיש סיכוי שתהיה תחרות אפילו על ליבת הרשת, אבל זה נראה פחות ריאלי.

פלאפון הצליחה במכרז להוריד את המחירים לרמות שלא דמיינה אפילו והדבר ניכר בהצעות של הספקים שממשיכים כאמור להוריד מחירים ונאבקים לא רק על הרדיו אלא אפילו על ליבת הרשת.