ממנצ'סטר סיטי לאמריקה: איתיחאד איירווייז תעניק חסות ל-MLS

שלוש חברות התעופה של המפרץ הפרסי - איתיחאד, קטאר איירווייז ואמירייטס - ממשיכות להעמיק את אחיזתן בכדורגל העולמי

הכניסה של מדינות המפרץ הפרסי לכדורגל העולמי קיבלה תנופה משמעותית עם הבחירה של קטאר לאירוח גביע העולם ב-2022. אבל מלבד בעלות על מועדוני כדורגל (פ.ס.ז, מנצ'סטר סיטי), מי שממשיכות להעמיק את אחיזתן בתחום הן חברות התעופה מהמפרץ, שמנכסות לעצמן יותר ויותר הסכמי חסות גדולים בכדורגל העולמי.

ההסכם האחרון שייך לחברת איתיחאד איירווייז, ענקית התעופה של אבו-דאבי, שחתמה השבוע על הסכם חסות עם ליגת ה-MLS שמוערך במיליוני דולרים בשנה, במסגרתו תהפוך לחברת התעופה הרשמית של ליגת הכדורגל האמריקאית. איתיחאד שמחזיקה באחד מהסכמי החסות הגדולים בהיסטוריה של הספורט - 400 מיליון ליש"ט לעשר שנים עם מנצ'סטר סיטי האנגלית - מעמיקה את ההשקעה שלה בספורט האמריקאי.

הקשר עם ליגת הכדורגל האמריקאי לא נוצר במקרה: מנצ'סטר סיטי (באמצעות הכספים שהיא מקבלת מאיתיחאד) היא אחת מהמשקיעות בקבוצת ה-MLS החדשה שתיפתח ב-2015 בארה"ב - ניו יורק סיטי FC. משקיעה נוספת בקבוצה היא קבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז.

חברות התעופה של המפרץ הפרסי בחרו בשנים האחרונות להעניק חסויות עתק ללא מעט קבוצות כדורגל בכירות. קטאר איירווייז מעניקה חסות ראשית לקבוצת הכדורגל של ברצלונה; אמירייטס - חברת התעופה של דובאי - מעניקה חסות ראשית לריאל מדריד, ארסנל, פריז סן ז'רמן, מילאן, והיא אחת מהספונסריות הרשמיות הראשיות של פיפ"א ושל התאחדות הכדורגל של אסיה.

חברות התעופה של המפרץ / חסות בכדורגל
קטאר איירווייז (קטאר):
ברצלונה

אמירייטס (דובאי): המבורג, ריאל מדריד, ארסנל, פארחז סן ז'רמן, מילאן, פיפ"א, התאחדות הכדורגל של אסיה

איתיחאד איירווייז (אבו דאבי):‏ ליגת ה-MLS, מנצ'סטר סיטי