תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הבנק העולמי: כלכלת רוסיה עלולה להתכווץ אם המשבר יימשך

אם המשבר יחריף, האי ודאות לגבי העיצומים שינקוט המערב והתגובה הרוסית תעלה, מה שיוביל להרעה נוספת באמון הצרכנים והעסקים, והתוצאה תהיה נסיגה של 1.8% בתמ"ג הרוסי

ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס
ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס

כלכלת רוסיה עלולה להתכווץ ב-2014 אם העימות עם אוקראינה יחריף, מאחר שמוסקבה עלולה לבחור בניהול משבר קצר טווח במקום ברפורמות נחוצות למדינה, התריע היום (ד') הבנק העולמי.

אם המשבר יחריף, האי ודאות לגבי העיצומים שינקוט המערב והתגובה הרוסית תעלה, מה שיוביל להרעה נוספת באמון הצרכנים והעסקים, והתוצאה תהיה נסיגה של 1.8% בתמ"ג הרוסי, מסר הבנק בסקירתו. הבנק העולמי הופך בכך לארגון הבינלאומי החשוב הראשון שמתריע מפני ירידה בכלכלת רוסיה כתוצאה מהמשבר האוקראיני וסיפוח חצי האי קרים. בדצמבר צפה הבנק העולמי צמיחה מתונה של 2.2% בכלכלת רוסיה השנה.

"אנחנו מעריכים שהסיכונים הפוליטיים יהיו הבולטים ביותר בטווח הקצר", מסר הבנק היום. אך גם במקרה שהמשבר סביב קרים יהיה קצר ימים וייפתר בקרוב, הצמיחה בכלכלת רוסיה לא תעלה על 1.1% השנה ועל 1.3% בשנת הבאה, כתוצאה מהעדר של רפורמות מבניות וההרעה בהשקעות ובאמון הצרכנים.

שני התרחישים, של החרפת המתיחות ופתרון מהיר למשבר, אינם מביאים בחשבון עיצומי סחר של המערב נגד רוסיה.

ממשלת רוסיה צופה צמיחה כלכלית של 2.5% השנה, אך דובריה כבר ציינו שהתחזית הזו תעודכן באפריל.

הבנק העולמי, שקורא לרוסיה זה זמן רב לטפל בבעיות המבניות בכלכלתה ולחדש את הרפורמות, צופה כעת שמוסקבה תנטוש כליל את הרפורמות.

"ללא קשר להמשך התפתחות המשבר סביב קרים, קיים הסיכון שממשלת רוסיה תחזור למתכונת של ניהול משבר כדי לשמור על יציבות מאקרו-כלכלית, תלוי בתרחיש שיהיה", אמר הבנק. הוא הוסיף ש"סביר שהבחירה הפוליטית תהיה לנהל בעיות קצרות טווח, ואג'נדת הרפורמות לטווח הבינוני תידחק שוב למושב האחורי".