מתחת ל-100 א' ש': קבלו את הפז'ו 2008 בגרסת 1.2 ליטר

פז'ו 2008 בנפח 1.2 ליטרים היא מכונית פנאי אופנתית, שמציעה תמורה מרשימה לכסף ■ ל-2008 יש עיצוב צעיר, שלא מחמיץ שום סממן באופנת הג'יפונים

רף המחיר של כ-100 אלף שקל נחשב בענף הרכב הישראלי למחסום פסיכולוגי. בשנים האחרונות נעשים לא מעט מאמצים כדי לשבור את אותו סף פסיכולוגי ולהרחיב את ההיצע והטרנד האחרון הוא רכבי פנאי קומפקטיים - ג'יפונים בלשון העם - עם תיבת הילוכים ידנית ובמחיר שנושק מלמטה ל-100 אלף שקל.

לא פחות משלוש אופציות מוצעות כיום בפלח החדש והמסקרן הזה והמצטרפת האחרונה היא פיז'ו 2008 בגרסת 1.2 ליטר עם תיבה ידנית. מחיר הגרסה האוטומטית שלה מתחיל ב-126 אלף שקל. אז על מה מוותרים כדי לרדת מתחת ל-100 אלף?

בכל הנוגע לעיצוב אין ויתורים. ל-2008 יש עיצוב צעיר, שלא מחמיץ שום סממן באופנת הג'יפונים. הרכב נראה גדול מכפי מידותיו, יש לו חרטום רחב ומודרני, פגושים מאסיביים, חישוקי גלגלים גדולים, זנב רחב וגג גבוה משל פרייבט ממוצעת. יש אפילו מסילות גג כסופות להשלמת הרושם. הגרסה המאובזרת מוסיפה עוד כ-6,000 שקל.

גם תא הנוסעים לא מזכיר פשרה דלת תקציב. תנוחת הישיבה גבוהה, סף הכניסה/יציאה ממוקם היטב, מרווח הפנים טוב משל מכוניות סופר מיני-טיפוסיות עם שפע של מקום לרגליים מלפנים ומאחור. קיפול המושב האחורי יוצר משטח הטענה שימושי, שלא היה מבייש בשטחו מכוניות סטיישן יקרות יותר ב-30%.

עיצוב סביבת הנהג מקביל לזה של הפיז'ו 208 הקומפקטית, לטוב ולרע. הרושם הכולל הוא של עיצוב מתוחכם ועשיר בזכות מסך מגע צבעוני, שימוש נרחב במשטחי פלסטיק מבריקים ובעיטורים כסופים וחומרי דיפון איכותיים. מנגד, ההגה הקטנטן לא הולם רכב פנאי מגודל ומיקום לוח המחוונים לא אידיאלי. גם ידית ההילוכים הארוכה משדרת תחושה עצלה ורפויה למדי.

על הנייר, מנוע ה-1.2 ליטר לא מציג נתונים מבטיחים: ללא טורבו, עם שלושה צילינדרים בלבד ועם הספק של 82 כ"ס. אבל התחושה על הכביש מפתיעה מאד. עם משקל עצמי שלא עולה על זה של סופר מיני טיפוסי, אין בעיה להאיץ במרץ בעיר.גם שיוט בינעירוני רגוע ב-130 כ"ס מתבצע בקלות. טרטור המנוע בסל"ד גבוה עלול להיות לעיתים מעצבן ובעליות תלולות עם נוסעים הוא מאבד נשימה וקצב, אבל בטריטוריה העירונית הטיפוסית הוא פשוט תענוג. צריכת הדלק מצוינת והרכב שלנו החזיר 14 קילומטרים לליטר למרות, שבילה חלק גדול מזמן בסל"ד גבוה.

את החבילה משלימה שלדה מצוינת, שמעניקה לנוסעים נוחות נסיעה מעוררת קנאה ביחד עם תגובות היגוי זריזות ומדויקות וריסון טוב של הגוף בפניות. בקיצור מכונית, שלא תקפח את הנהג השאפתן.

בשורה התחתונה, ה-2008 מקבלת ציון גבוה מאד בסולם התמורה לכסף. מי שיתגבר על מחסום התיבה הידנית יקבל רכב מרווח, נוח, שימושי למשפחה פעילה ובעיקר אופנתי. מי אמר שהמהפכה החברתית לא הגיעה לענף הרכב?