מנכ"ל ויקטורי: "רק הרשתות החזקות פיננסית ישרדו בשוק"

הרווח של ויקטורי הנקי ברבעון עמד על כ–4.1 מיליון שקל, גידול של 44%, בהשוואה לכ–2.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ■ גידול של 16% במכירות

הרבעון האחרון של שנת 2013 היטיב עם ביצועיה של רשת הקמעונאות ויקטורי. המכירות ברבעון עלו ב-16% ל-199 מיליון שקל, בעיקר הודות לפתיחת סניפים חדשים. שיעור הגידול בחנויות זהות עמד ברבעון על 2.5%.

הרשת שיפרה ברבעון את שיעור הרווח הגולמי שעלה מ-22.2% ל-22.7%. השיפור המשמעותי ביותר ברבעון נרשם ברווח התפעולי, שזינק ב-63% ל-7 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות עלה מ-2.5% ל-3.5%. בשורה התחתונה ויקטורי חתמה את הרבעון עם רווח נקי של 4 מיליון שקל - עלייה של 44%.

עם זאת, אייל רביד, מנכ"ל ומבעלי השליטה ברשת, אינו אופטימי ביחס למתרחש בשוק. בשיחה עם "גלובס" הוא אומר היום (א'), "התחרות תמשיך ותגבה מחיר. אני מעריך שלא כל רשתות השיווק יגיעו לקו הגמר בסוף השנה. החזקים יתחזקו והחלשים ייעלמו, ואני מתכוון לחזקים פיננסית ולא בהכרח לחזקים לפי מחזור המכירות".

- מי החזקים ומי החלשים?

"יש דוחות. אפשר לקרוא אותם. בסוף היום תזרים המזומנים מפעילות שוטפת קובע מי עסק חזק ומי לא. ואני מדבר כל כלל הרשתות, לאו דווקא הציבוריות".

בהתייחס לתחרות אומר רביד, "התחרות בכל מקום. אם מגה לא משפיעה, אז שופרסל מגיבה למגה ואנחנו מגיבים לשופרסל או הפוך. כולם מגיבים לכולם וזה משחק סכום אפס".

למרות זאת, רביד מעריך כי "70% מהצרכנים עדיין קונים במקום אחד ונאמנים למקום הקנייה ואילו 30% מפצלים את הקנייה לשלושה מקומות שונים".

- כיצד ישפיע להערכתך חוק המזון על השוק?

"המחירים יתכווצו, ובסוף היום רמת המחירים אצל כולם תהיה זהה. בעקבות חוק המזון, אני משער ששופרסל ומגה יעשו יישור קו של המחירים בדיסקאונט לכיוון המחירים בשכונתיות".

- אתה מעריך שהן יעלו מחירים?

"נכון. הן יורידו קצת את המחירים בסניפים השכונתיים ויעלו קצת את הדיסקאונט, ואז יגיעו לתמהיל אמצע".

- למה אתה חושב שזה מה שעומד לקרות?

"כי הן לא יוכלו להראות את עצמן באינטרנט מוכרות בפערים הזויים בתוך אותה רשת. אנחנו רואים את הפער בין You למגה בעיר שעומד על עשרות אחוזים. הצרכן מבין ש-You זה מגה והוא מצפה לראות גם במגה וגם ב-You את אותה רמת מחיר. לצרכן לא משנה אם זה השם החדש או הישן. הוא רוצה לראות מחיר הוגן.

"אם בויקטורי בתל-אביב ובכפר סבא אפשר למכור באותה רמת מחיר - למרות השינויים בעלות השכירות, ולמרות שהסניפים שלנו בתוך הערים מוגדרים שכונתיים - אז אין שום סיבה בעולם שמגה ושופרסל לא יגבו את אותם מחירים ברשתות השכונתיות ובדיסקאונט. אם ויקטורי יכולה, למה הם לא יכולים?".

4 סניפים חדשים ב-2014

רשת ויקטורי מונה 25 סניפים ובכוונתה לפתוח במהלך השנה הנוכחית ארבעה סניפים נוספים. כאמור, תוצאות הרבעון הרביעי השפיעו לטובה על ביצועי הרשת במהלך אשתקד. ברמה שנתית, מכירות הרשת עלו ב-4.3% ל-7.3 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי נשחק מעט ל-22.8% ואילו שיעור הרווח התפעולי ירד מעט מ-3.3% בשנת 2012 ל-3.25% אשתקד. בשורה התחתונה הרשת חתמה את השנה עם ירידה של 5% ברווח הנקי שהסתכם ב-18.6 מיליון שקל.

ויקטורי
 ויקטורי