רווחי בריל נחתכו ב-60%; תרכוש את טימברלנד ב-35 מ' ש'

בריל קיבלה רגליים קרות בעסקה שהתגבשה מול סקאל ונסוגה מרכישת ראלף לורן, רשת אמפוריום, וינס קמוטו ו-bebe

ביצועיה של חברת בריל אשתקד לא הביאו עמם בשורות טובות. החברה, שמחזיקה ב-7 רשתות אופנה והנעלה, רושמת שחיקה קשה בביצועים כשהמכירות רושמות אמנם שחיקה קלה, אבל הרווח הנקי נחתך בכ-60% ל-10.5 מיליון שקל לעומת 25.5 מיליון שקל בשנת 2012.

בתוך כך מדווחת בריל, כי נסוגה חלקית מהעסקה לרכישת פעילות חברת סקאל ספורט. החברה דיווחה היום (א') כי חתמה על הסכם ולפיו החברה-הבת אס.בי.אן, תרכוש מסקאל ספורט את פעילות המותג טימברלנד בישראל, תמורת 35 מיליון שקל ובתוספת מע"מ. העסקה כוללת את רשת חנויות טימברלנד ואת הפעילות הסיטונאית של המותג שיחד מסתכמת ב-50 מיליון שקל בשנה.

העסקה מתבצעת כאמור, באמצעות חברת אס.בי.אן שבריל וסקאל מחזיקות בה בחלקים שווים. אס.בי.אן היא בעלת רשת נאוטיקה בישראל המונה 21 סניפים ומחזור מכירותיה השנתי הסתכם אשתקד ב-87.5 מיליון שקל. בריל מתנה את השלמת העסקה בחתימה על הסכם עקרונות שיאפשר לה לאחד את תוצאות טימברלנד בדוחות החברה.

נזכיר, כי בינואר השנה דיווחה בריל כי היא מנהלת מו"מ לרכישת כל פעילות חברת סקאל ספורט להוציא פעילות הצעצועים של החברה וחלק מחנויות העודפים. המו"מ התנהל לגבי הזיכיון ופעילות הרשתות אמפוריום, טימברלנד, bebe, ראלף לורן ורשת וינס קמוטו והיא הייתה אמורה לכלול גם 5 מתוך 8 חנויות העודפים של סקאל ספורט.

חברת בריל מחזיקה היום ב-7 רשתות הנעלה לרבות גלי, ניין ווסט, איזי ספיריט, כל נעל סנטר ואן קליין. פעילות האופנה של החברה כוללת את רשת לי קופר, את רשת סולוג וכאמור, בשותפות עם סקאל גם את רשת נאוטיקה.

בסך הכול הסתכמו מכירות החברה אשתקד ב-527 מיליון שקל - ירידה של חצי אחוז. בריל סבלה אשתקד מירידה במכירות הנעליים, בעיקר במכירות נעלי הנשים וזאת בשל מה שהחברה מגדירה "שינוי טעמי האופנה בקיץ" וכן מהחורף השחון.

הרווח הגולמי עמד על 277.7 מיליון שקל והיווה 52.7% מהמכירות לעומת שיעור של 53.6% בשנת 2012. הרווח התפעולי צנח ב-44% מ-27.4 מיליון שקל ל-15.1 מיליון שקל. בהתאם שיעורו ירד מ-5.2% ל-2.9% בלבד.

רשת נאוטיקה - הרווחית ביותר

על פניו נראה, כי המותג לי קופר סובל משחיקה במעמדו. רשת לי קופר המונה 44 סניפים חתמה את השנה עם עלייה של 2% במכירות שהסתכמו ב-100.8 מיליון שקל אך הפעילות לא מצליחה לייצר לחברה רווחים. מקור 70% ממכירות הרשת הוא במכירת ג'ינסים - גזרה שבה התחרות התגברה מאז השקת אמריקן איגל. התוצאה היא שלי קופר חתמה את השנה עם רווח תפעולי של 488 אלף שקל בלבד.

בפועל, בריל רושמת שחיקה ברווחיות בכל מגזרי פעילותה, כשהפעילות הרווחית ביותר של החברה היא רשת נאוטיקה שבה היא מחזיקה במחצית מהמניות. גם מכירות נאוטיקה ירדו ב-4% כשהרווח התפעולי ירד בשיעור של 9% והסתכם ב-16.5 מיליון שקל.

חברת בריל מחפשת מנועי צמיחה וכחלק מניסיון לבסס את פעילותה להמשך היא מתכננת להשיק השנה אתר סחר מקוון כן מועדון לקוחות שיהיה משותף לכל רשתות החברה.

בריל
 בריל