שותפו של נוחי דנקנר בגנדן מבקש לפרק את החברה

(עדכון) - יעקב (ג'קי) שימל טוען לחוב של 7 מיליון ש' של גנדן כלפיו, בגין מניות אי.די.בי אחזקות שרכש ב"הנפקת החברים" בפברואר 2012 אותן מכר לגנדן ■ אחיו, מרק שימל, אמר ל"גלובס" כי: "מדובר בטעות, בכוונתנו למשוך את בקשת הפירוק"

לאחר שהיום הגיש לביהמ"ש בקשה לפירוק חברת גנדן, מרק שימל אמר בשיחה עם "גלובס", כי מדובר בטעות ובכוונתו למשוך את בקשת הפירוק. שימל, יחד עם אחיו יעקב (ג'קי) הם שותפים ותיקים של דנקנר והם ביקשו לפרק את החברה הפרטית שבאמצעותה שלט נוחי דנקנר בקונצרן אי.די.בי, בשל חוב בגובה 6.7 מיליון שקל, בגין חבילת ניירות ערך שרכש שימל ב"הנפקת החברים" המפורסמת שביצעה אי.די.בי אחזקות, בפברואר 2012.

על פי הבקשה, עילת הפירוק הינה חוב שלא נפרע על ידי גנדן מבקשת הפירוק מתברר כי שתי חברות זרות הנמצאות בשליטתו של שימל התקשרו עם גנדן בהסכם, לפיו שבועיים לאחר ההנפקה הם מכרו את ניה"ע שרכשו בהנפקה (250 אלף ומניות וכ-83 אלף אופציות מסדרות 5 ו-6) לגנדן, אשר התחייבה לשלם להן כעבור שנה את תמורת ניה"ע, על פי ערכם במועד העסקה או במועד תשלום התמורה - הגבוה מביניהם.

ב-11 במארס 2013 עמד ערכם של הניירות על 6.7 מיליון שקל, אולם גנדן לא שילמה את התמורה עד היום. בעתירה מבקש שימל, באמצעות עוה"ד יחיאל ושמעון כץ, למנות כמפרק זמני לחברה את עו"ד מיכאל שפיגלמן.

משפחת שימל, שנחשבת לשחקנית גדולה בנדל"ן בבריטניה, מחזיקה כ-9% מהון המניות של גנדן, שהינה חברה פרטית בשליטת דנקנר. שימל גם החזיק בעבר במניות עסקי התיירות הפרטיים של דנקנר (ישראייר), שנמכרו לאי.די.בי בעסקה שנויה במחלוקת. באוקטובר 2013 הודיע שימל על סיום תפקידו כדירקטור באי.די.בי אחזקות, לאחר כעשר שנים בתפקיד.

לגנדן, נזכיר, חוב של כ-530 מיליון שקל לבנקים, אשר עיקרו לבנק לאומי (450 מיליון שקל), והיתרה הינה לבנק מזרחי. בעלי מניות גנדן ערבים ב-240 מיליון שקל לחוב החברה לבנק לאומי, ובכ-40 מיליון שקל לחוב למזרחי.

נוסף לגנדן, לאחים שימל יש אינטרס כספי משמעותי באי.די.בי, בעקבות הסכם שנחתם ב-2009 בין חברה בבעלותם לבין חברת נכסים ובנין המשתייכת לקבוצה, לפיו הם יקבלו 12% מהרווחים שייווצרו כתוצאה ממימוש נכס שאת רכישתו יזמה. ב-2013 זכו השניים לתגמול של 3.8 מיליון דולר בגין מכירת בניין ברני'ס בשיקגו, ועסקה נוספת שיזמו - רכישת בניין מטה HSBC במנהטן - צפויה להניב להם עם מימושו עשרות מיליוני שקלים.