סמנכ"ל לאומי לשעבר הוא בעל השכר הגבוה במע' הבנקאית

גידי אלטמן פרש מהבנק אחרי 35 שנות עבודה עם חבילת תגמולים בהיקף של 11 מיליון שקל ■ עלות שכר המנכ"לית, רקפת רוסק עמינח, עמדה על 6.3 מיליון שקל

החלטתו של גידי אלטמן לפרוש מבנק לאומי אחרי 35 שנות עבודה בבנק, סייעה לו להפוך לבכיר המתוגמל ביותר ב-2013 במערכת הבנקאות הישראלית. עם עלות העסקה שנתית של כ-11 מיליון שקל התברג אלטמן למרכז העשירייה השנייה מבין שיאני השכר אשתקד, כשהוא מותיר מאחור גם את מנהליו וגם את מנהלי הבנקים המתחרים.

כחבר הנהלת לאומי, זכאי אלטמן, לשעבר סמנכ"ל בכיר בבנק וראש החטיבה לבנקאות מסחרית, שפרש מתפקידו בסוף 2013, לתנאי פרישה מפנקים במיוחד. מדוחות הבנק שפורסמו הבוקר עולה כי אלטמן נהנה מהפרשות סוציאליות בהיקף של 8.2 מיליון שקל, הכוללות הפרשות לפיצויים, תגמולים, פנסיה, קרן השתלמות, חופשה, מענק יובל, תקופת אי תחרות, ביטוח לאומי והשלמת עתודות. משכורת הבסיס של אלטמן אשתקד עמדה על 1.4 מיליון שקל, ובנוסף הוא קיבל מענק של 600 אלף שקל.

עלות העסקת מנכ"לית בנק לאומי, רקפת רוסק עמינח, הגיעה ל-6.3 מיליון שקל. מרכיבי השכר העיקריים של רוסק עמינח כוללים משכורת של 2.4 מיליון שקל, תגמול מנייתי של 1.2 מיליון שקל ומענקים של 1.5 מיליון שקל. יו"ר לאומי, דוד ברודט, הסתפק בתגמולים של 5.2 מיליון שקל, הכוללים משכורת של 2.2 מיליון שקל, מענק של 1 מיליון שקל ותגמול מנייתי בהיקף דומה. בסך הכול, עלות העסקת שבעת בכירי בנק לאומי הצטברה אשתקד לסכום של 37.5 מיליון שקל (על דוחות לאומי ראו עמ' 3).

8.7 מיליון שקל למנכ"ל קב' דלק

ומלאומי לקבוצת דלק, שפרסמה דוחות חזקים. אסי ברטפלד, מנכ"ל הקבוצה שבשליטת יצחק תשובה, נהנה מתגמול מנייתי גדול של 5.5 מיליון שקל שהקפיץ את עלות העסקתו השנתית ל-8.7 מיליון שקל. עלות העסקת יו"ר הקבוצה, גבי לסט, עמדה על 2.1 מיליון שקל.

עוד חברה שפרסמה היום תוצאות מצוינות היא קרסו מוטורס. את טבלת השכר ביבואנית הרכב של משפחת קרסו ממשיך להוביל מנכ"ל החברה, איציק וייץ, בפער ניכר על יתר בכיריה, עם תגמולים בהיקף של 7.5 מיליון שקל: כ-3 מיליון שקל מהסכום ניתנו לו כמענק, 2.5 מיליון שקל הם תגמול מנייתי והיתרה משכורת ותנאים נלווים.

בשלוש השנים האחרונות, מאז הנפקת יבואנית רכבי רנו וניסאן ב-2011, מסתכמת עלות העסקתו של וייץ בחברה בקרוב ל-27 מיליון שקל - חלק ניכר מהסכום בתגמול מנייתי.

בקבוצת הכשרת הישוב זכה הבעלים, עופר נמרודי, לתגמולים בעלות של 6.6 מיליון שקל אשתקד עבור תפקידו כמנכ"ל החברה - 3.7 מיליון שקל מתוכם במענק. לאחותו, סמדר נמרודי-רינות, סמנכ"לית פרויקטים מיוחדים בחברה, שילמה הכשרת הישוב 1.3 מיליון שקל.

אלי אלעזרא, יו"ר חברת הכשרה ביטוח, הנמצאת בשליטתו, נהנה ממשכורת שנתית של כ-3 מיליון שקל, וממענק בהיקף דומה, שהובילו את עלות העסקתו בחברה ל-6.1 מיליון שקל. עלות העסקת מנכ"לית הכשרה ביטוח, אתי אלישקוב, הגיעה ל-3.2 מיליון שקל - 1.5 מיליון שקל שכר והיתרה מענק.

365 אלף שקל לדן חלוץ

בית ההשקעות מיטב דש שהציג תוצאות חלשות שילם למנכ"ל אילן רביב שכר בעלות של 2.5 מיליון שקל: 1.1 מיליון שקל בונוס והיתרה משכורת. עלות שכר חמשת בכירי בית ההשקעות הגיעה ל-8 מיליון שקל. עידו נויברגר, שכיהן כמנכ"ל משותף בבית ההשקעות עד תחילת אפריל, זכה לשכר בעלות של 1.7 מיליון שקל. רונן טוב, המשנה למנכ"ל, זכה לשכר בעלות של 1.15 מיליון שקל עבור חמישה חודשי עבודה.

עלות ההעסקה המצרפית של שלמה שמלצר - יו"ר חברת הליסינג שלמה החזקות שבשליטתו - ושל בנו, אסי, סגנו בחברה, הצטברה ל-7.2 מיליון שקל. 4.5 מיליון שקל מהסכום לשלמה, שנהנה בנוסף גם מתגמול של 1.4 מיליון שקל כיו"ר חברת אפקון שבשליטתו. עלות העסקת מנכ"ל שלמה החזקות, אייל גור, עמדה על 2.3 מיליון שקל.

מפקד חיל האוויר לשעבר, דן חלוץ, נהנה מתגמולים של 365 אלף שקל (105 אלף דולר) בתפקידו כיו"ר חברת ג'ובוקיט, אליו מונה בחודש יוני האחרון. ג'ובוקיט, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות בתחום משאבי האנוש באינטרנט, הפסידה בסיכום שנתי 1.3 מיליון דולר, ורואי החשבון שלה צרפו לדוחותיה הערת "עסק חי", וציינו כי מימוש תכניותיה העסקיות "תלויות בגיוס מקורות מימון אשר אינם מובטחים".

גבי ואדם אדרי נהנו מתגמולים של 2.7 מיליון שקל בחברת הנדל"ן אדרי-אל שבשליטתם, הנושאת גם היא הערת "עסק חי" ועודף התחייבויות שוטפות על נכסים שוטפים של 97.5 מיליון שקל.

ולסיום פיצוחים: עלות העסקת חמשת בני משפחת חממה בחברת הגרעינים והבוטנים חממה סחר שבשליטתם הגיעה ל-4.3 מיליון שקל.

שיאני השכר לשנת 2013 - 31.3.14
 שיאני השכר לשנת 2013 - 31.3.14