מוריניו נגד פ.ס.ז': לא מצייתים לחוקים הכלכליים

לפני משחקה של צ'לסי נגד אלופת צרפת, "המיוחד" טען כי המועדון העשיר שנשלט על-ידי הקטארים לא מנסה לעמוד בתקנות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א

כהרגלו הכמעט מקודש, ז'וזה מוריניו, מאמן צ'לסי, לא מתבייש להטיח ביקורת כלפי ההתנהלות של המועדונים מולם הוא מתמודד. רק שהפעם, ערב משחק החוץ המסקרן מול פ.ס.ז' (הערב, ד', 21:45) במסגרת רבע גמר ליגת האלופות, הפורטוגלי לא הסתפק רק במלחמה הפסיכולוגית המוכרת כנגד מאמן היריבה או רמתה המקצועית - אלא דיבר על בזבזנות הכספים המאסיבית והכלכלה המנופחת של אלופת צרפת, שמאז שנרכשה ב-2011 על-ידי רשות השקעות הספורט של קטאר - שפכה למעלה מ-350 מיליון אירו על רכישת שחקנים חדשים והמריאה בהתאם לכך על כר הדשא.

"המיוחד" לא שכח שגם צ'לסי, בקדנציה הקודמת שלו בלונדון - נבנתה בדיוק באותה צורה באמצעות הממון של רומן אברמוביץ'. אך באותה נשימה טוען כי היה מדובר על תקופה אחרת בכדורגל.

"מר אברמוביץ' השקיע כספים רבים במועדון, לפי החופשיות הפיננסית המקובלת אז בענף, וזה היה חיוני לאבולוציה של צ'לסי", צוטט בעיתון "הגרדיאן" המנג'ר. "חוקי הכדורגל היו פתוחים לדבר הזה, וכך צ'לסי בנתה שנה אחר שנה כמה מהקבוצות הגדולות ביותר באירופה. פריז עושים עכשיו את אותו הדבר. רק שכיום אנחנו כבר לא יכולים לבזבז באותן כמויות שפ.ס.ז' מבזבזת, כי אנחנו מצייתים לחוקי הפייננשל פייר-פליי". כזכור, במסגרת החוקים הנ"ל שהופעלו על-ידי אופ"א, מוגבל היקף הגירעון השנתי שקבוצות יורשו לרשום. "אנחנו משחקים לפי החוקים ומכבדים אותם, אבל אנחנו מחכים לראות האם כולם באמת ישחקו תחת החוקים הללו".

אגב, צ'לסי ב-10 עונות תחת בעלותו של אברמוביץ', רשמה הפסדים בסך כולל של 680 מיליון ליש"ט.

האקרובטיקה החשבונאית של צ'לסי ומנצ'סטר סיטי