זה מגיע: מזור משיקה בשבוע הבא את המע' לניתוחי המוח

מזור רובוטיקה תשיק רשמית בסוף השבוע הקרוב מודול חדש של מערכת הרנסנס המיועד לניתוחי מוח במסגרת הכנס השנתי של איגוד מנתחי המוח האמריקאי בסן פרנסיסקו

מזור רובוטיקה הודיעה היום (ג') כי תשיק רשמית ביום ב' הקרוב, ה-5 באפריל, מודול חדש של מערכת הרנסנס (Renaissance) המיועד לניתוחי מוח במסגרת הכנס השנתי של איגוד מנתחי המוח האמריקאי בסן פרנסיסקו. נזכיר כי למערכת הרנסנס אישורי FDA הן בהתוויה של ניתוחי עמוד שדרה והן בהתוויה של ניתוחי מוח.

מודול ניתוחי המוח עושה שימוש בפלטפורמה קטנה בעלת שלוש נקודות קיבוע בלבד על מנת להציע גישה טיפולית ברמת דיוק גבוהה לאזורים במוח בהם נדרשת התערבות ניתוחית. המודול החדש יאפשר להקטין את החתכים הנדרשים בגולגולת ולקצר את משך ההגלדה, לצד מתן סביבת עבודה של 360 מעלות המאפשרת למנתח לשנות את נתיב הניתוח בקלות בעת הצורך.

ד"ר ברדלי וואלאס מהמרכז הרפואי Baptist Medical Center מג'קסונוויל ביצע לראשונה פרוצדורת מוח דו צידית עם מערכת הרנסנס בחודש דצמבר 2013. "עם מערכת רנסנס תכננו מראש את תוכנית הניתוח ובאמצעות לחיצת כפתור פשוטה הכוונו את יחידת הניווט לנתיבים שנקבעו", אמר ד"ר וואלאס. "גם לנוחותו של המטופל ישנה חשיבות: המטופל ער במהלך חלק הניתוח והעובדה שאינו קשור למיטה ויכול לנוע מעט מהווה יתרון".

"אנו שמחים מאד לראות את היתרונות שמציע מודול ניתוחי המוח של מערכת הרנסנס לנוירו-כירורגים ולמטופליהם", אמר מנכ"ל מזור אורי הדומי. "לאחר שנים של פיתוח, אנו נרגשים להציג את הטכנולוגיה שלנו לשוק ניתוחי המוח וממשיכים במאמצינו בתחום חדש זה".