לא פופולריים? אלדן תפרסם על חולצות שופטי ליגת העל

חברת הליסינג תשלם להתאחדות לכדורגל כמיליון שקל עבור חסות לשנתיים על חזית החולצות; השופטים נהנים גם מחסות של מלונות פתאל על שרוולי החולצות

שופטי הכדורגל בישראל אמנם לא נחשבים למותג המסחרי הכי נחשק, אבל מתברר שבכל זאת הנוכחות שלהם במרכז הבמה הספורטיבית מצליחה למשוך מפרסמים.

לראשונה בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי, יתנוסס לוגו של חברה מסחרית בחזית מדי השופטים, בדומה לנהוג באיגוד השופטים בכדורסל. ל"גלובס" נודע כי חברת הליסינג אלדן, שנתנה חסות בעבר לבית"ר ירושלים, חתמה עם ההתאחדות לכדורגל על הסכם לשנתיים בגובה של מיליון שקל (חצי מיליון שקל לשנה). ההסכם, עם אופציה לעונה שלישית, נעשה בתיווכה של חברת 'מדיה ספורט' המתמחה במיתוג ובשיתוף פעולה בעולם הספורט.

מדובר בהסכם חסות גבוה נוכח חוסר הפופולאריות של שופטי הכדורגל, בוודאי נוכח העובדה כי קבוצות בליגת העל מתקשות להשיג הסכם חסות בגובה כזה. ההסכם אושר השבוע במזכירות ההתאחדות לכדורגל והוא ייכנס לתוקף החל מעונת 2014/15.

בכך למעשה ייהנו השופטים משני ספונסרים על בגדי המשחק: בנוסף לאלדן, הלוגו של מלונות פתאל ימשיך להופיע על כתפי החולצות, במסגרת הסכם חסות לשלוש השנים הקרובות בסך של חצי מיליון שקל.

יש לציין כי איגוד השופטים הוא אחד הגופים הכבדים ביותר מבחינה תקציבית בהתאחדות לכדורגל, וב-2014 תוקצב ב-16 מיליון שקל - המהווים כ-21% מתקציב ההוצאות של ההתאחדות.