הרשמה מוקדמת לרכוש גלקסי S5 - ללא פרסום המחיר המלא

יבואנית מכשירי סמסונג (לחנויות ורשתות הסלולר) סאני פתחה הרשמה מוקדמת לרכישת המכשיר החדש, בתשלום מקדמה של 200 שקל ■ ההערכות הן שהמחיר ינוע בין 3,500 ל-3,600 שקל

יבואנית מכשירי סמסונג (לחנויות ורשתות הסלולר) סאני, החלה בימים האחרונים בהרשמה למכירה מוקדמת עבור דגם הדגל הבא של החברה הדרום קוריאנית גלקסי S5, עבור תשלום מקדמה של 200 שקל (שיקוזז מהתשלום על המכשיר עצמו). אלא שסאני אינה מפרסמת את מחיר המכשיר, שצפוי להימכר החל מ-11 לחודש. ההערכות הן שהמחיר ינוע בין 3,500 ל-3,600 שקל.

יותר מכך, באתר של סאני מודיעה החברה שכלל אינה מתחייבת שהמוצר יהיה זמין אצלה למכירה, וגם לא על הדגם (יש שני דגמים ל-S5) או על הצבע שיהיה זמין. מה שהיא כן נותנת ללקוח זו הטבה לאחריות מקיפה למשך חצי שנה. גם כאן מדובר בקידום מכירות שבא לטובת סאני, שרוצה לגרום לצרכנים להירשם אליו לאחר מכן בתשלום של 50 שקל לחודש.

יצוין שגם אורנג' וגם רמי לוי יציעו הרשמה למכירה מוקדמת, אבל ללא תשלום מוקדם.

מדובר בנוהג תמוה, שכן לא ברור כיצד מצפים מצרכן להירשם - בתשלום או חינם - לרכישת מוצר, ללא פרסום מחירו. למעשה, החברה יוצרת מצב שצרכן משלם סכום כסף (גם אם היא מחזירה אותו לאחר מכן) עבור חתול בשק.

צרכנים צריכים לדעת על מה הם משלמים, לבצע השוואה נבונה של המחיר ורק לאחר מכן לבצע את התשלום. בשורה התחתונה, חשוב שהצרכנים יבינו שהרשמה מוקדמת מסוג זה מטרתה ליצור תחושת בהילות בקרב המתעניינים במכשיר, כאילו מי שלא יזמין עכשיו יתקשה לאחר מכן לרכוש את הסמארטפון. התוצאה היא שאותם צרכנים יימנעו מלרכוש את ה-S5 במקום אחר, אולי אפילו במחיר נמוך יותר.