המניה הזו טסה בכ-300% וקריימר ממליץ: "לממש ולברוח"

הפרשן הכלכלי הפופולרי ממליץ למשקיעים להיזהר ממניית הרכב הסינית Kandi ■ לדבריו, החברה שבתה את דמיונם של משקיעים רבים כחברה שעשויה להפוך לטסלה הבאה, אך היא רחוקה שנות אור מכך

האנליסט והפרשן הכלכלי של CNBC ג'ים קריימר מזהיר את המשקיעים מפני השקעה ב- Kandi, חברה סינית שמייצרת מגוון של כלי רכב ייחודיים כגון רכבי קארטינג. מניית החברה זינקה בשנה החולפת בכ-300% אך לאחר ניתוח מקיף קריימר ממליץ למשקיעים "לברוח" ולממש רווחים.

"לפני כשבוע קיבלתי שיחה מסטייסי מניו-ג'רזי שרצתה לדעת מה דעתי על החברה הסינית ששווי השוק שלה עומד על כ-650 מיליון דולר", אמר קריימר בתוכנית הכלכלית שלו לפני מספר ימים. לאחר ניתוח מקיף, הפרשן הכלכלי הפופולרי הגיע למסקנה שקאנדי שבתה את דמיונם של משקיעים רבים כחברה שעשויה להפוך לטסלה הבאה.

ומדוע המשקיעים סבורים שהחברה הסינית תהפוך לטסלה? "ב-2008 קאנדי ייצרה רכב חשמלי זול שמכונה קוקו. כעת, הם מנסים לפתח דגם חדש יותר שיהיה פופולרי יותר", מסביר קריימר. בנוסף, קריימר ציין כי ב-2013 החברה חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם יצרנית הרכב הגדולה Geely, עניין שליבה עוד יותר את הספקולציות של המשקיעים. "רכב חשמלי שמיוצר בסין, זה נשמע נפלא", אמר קריימר בנימה צינית.

הפרשן הכלכלי טען כי הרעיון של רכב חשמלי מוצלח הוא יותר עניין של תקוות וחלומות ופחות קשור למציאות. "אין שום דבר שמצביע על כך שקאנדי עשויה להפוך להיות טסלה הבאה", לדבריו. מעבר לכך, קריימר מציין כי אנליסטים כלל לא מסקרים את מניית החברה. "זהו דגל אדום", הוא העריך וציין בנוסף כי קאנדי נמצאת תחת חקירה של הרשות לניירות ערך האמריקאית, ה-SEC, שהחלה עוד בחודש נובמבר אשתקד. החברה הסינית לא סיפקה פרטים לגבי החקירה.

לכן, קריימר ממליץ למי שכבר נמצא בפוזיציית לונג על המניה, לממש רווחים ו"לברוח".