מינהלת הכדורגל: נדחתה בשבועיים ההכרעה בעניין זכויות השידור

מינוי הפרסומאי יורם באומן ליו"ר המינהלת אושר פה-אחד ע"י נציגי 14 קבוצות ליגת העל ■ עדיין לא ברור האם יימכרו שידורי המשחקים המשניים

קבוצות ליגת העל אישרו אתמול (ד') את מינויו של הפרסומאי יורם באומן ליו"ר מינהלת הליגה בכדורגל. המינוי אושר פה-אחד, על-ידי נציגי כל 14 הקבוצות בליגה. בכך מקווים ראשי הקבוצות, כי הקמת המינהלת תיכנס כעת לתהליך מואץ שיכלול בין היתר מינוי מנכ"ל.

הקמת המינהלת היתה אחד הסעיפים המרכזיים בדו"ח הרפורמה אותו התחייבה ההתאחדות לכדורגל ליישם, מול משרד הספורט ומול הטוטו. כזכור, במסגרת דו"ח הרפורמה שנשען על המלצות הוועדה בראשות פרופ' ירון זליכה לשינויים מבניים בענף הכדורגל בישראל - התחייבה ההתאחדות לשורה של מהלכים שרק עמידה בהם תאפשר לה ליהנות מההסכם השיווקי מול הטוטו בסך 80 מיליון שקל בעונה. במשרד הספורט עוד חששו ביממה האחרונה כי ראשי ההתאחדות לכדורגל מנסים לטרפד את הקמת המינהלת, ואף שלחו מכתב עליו חתומה מנכ"לית המשרד אורלי פרומן, שמזכיר כי ההתאחדות התחייבה בדוח הרפורמה להקים את המינהלת.

בחודשים האחרונים עלו על השולחן לא מעט שמות לתפקיד יו"ר המינהלת, ביניהם הוצע התפקיד לשר התקשורת לשעבר משה כחלון, כשגם יו"ר ההסתדרות הפורש עופר עיני זכה לפנייה בעניין.

עניין עקרוני אחד שעלה אתמול בישיבת ראשי הקבוצות הוא מכירת זכויות השידור של המשחקים המשניים בליגת העל לשנים 2016-2019, שעליו כבר הגישה חברת צ'רלטון הצעה להתאחדות לכדורגל. הקבוצות החליטו בשלב זה להעביר את ההכרעה לישיבה בעוד שבועיים. ההערכות הן שלאור הרוב המוחלט בקרב ראשי הקבוצות שלא למכור בשלב זה את הזכויות - ההליך מול צ'רלטון יבוטל בשלב זה. הנציג היחיד שניסה אתמול לאשר את המשך ההליך עם צ'רלטון ויציאה למכרז מוקדם הוא חיים רמון, בעלי הפועל ת"א.