מיני מבחן דרכים: וולבו T5 מדגם S60 - כוח שיווקי

ה-S60 המחודשת מציעה מפרט הנדסי מרשים ומיצוב, שמשדרג משמעותית את האטרקטיביות

בארגונים רבים קיימת מחלוקת עתיקת יומין סביב השאלה: "מי יותר חשוב, ההנדסה או השיווק?". המהנדסים טוענים שמוצר ייחודי ומצוין יכול למכור את עצמו. אנשי השיווק טוענים שבעולם התחרותי של ימינו, אפילו המוצר הטוב בעולם ייישאר על המדף, אם לא ישווק כהלכה.

וולבו השבדית, למשל, תמיד הייתה "חברה של מהנדסים". היא חתומה על כמה פריצות דרך הנדסיות חשובות וזוכה להערכה רבה בברנז'ה של תעשיית הרכב. אלא ששנים ארוכות של מיצוב ותמחור בעייתיים הביאו אותה אל סף חידלון. כיום, עם בעל בית סיני עשיר נערכת וולבו לקאמבק. היא זונחת בהדרגה את המיצוב מול מרצדס, ב.מ.וו ואאודי, ומציעה את האיכויות של וולבו לקהל חדש בטריטוריית המחיר של הונדה, מאזדה ושות'.

גרסת ה-T5 של דגם ה-S60 המחודש, למשל, עולה קצת פחות מ-200 אלף שקל ומציעה מפרט הנדסי מרשים. מנוע ה-2 ליטרים טורבו שלה מייצר 240 כ"ס ו-32 קג"מ ויש לו יש ריאות של אצן למרחקים ארוכים. לחיצה בריאה הודפת את הרכב בעוצמה על גל מענג של מומנט, ונתון האצה של 7.5 שניות מאפס ל-100 קמ"ש מציב אותה כאחת המכוניות המהירות בפלח המחיר שלה. גם התיבה האוטומטית המחודשת מסייעת לעידון זרימת הכוח ולזמינותו גם בשיוט רגוע.

חיצונית עברה המכונית שינוי קל, אך מורגש. הפנסים בחזית הוחלפו ביחידות בולטות ומתוחכמות יותר למראה עם יחידות LED אופנתיות, החרטום מחודד יותר, הפגושים ספורטיביים יותר והזנב עבר ליטוש קוסמטי. המכונית החדשה מותירה רושם של ספורט-סדאן, שרחוק מאוד מערכי המותג המסורתיים של וולבו.

תא הנוסעים מרווח דיו לארבעה מבוגרים פלוס, אם כי יש כיום מכוניות מרווחות יותר בפלח המחיר הזה ומתחת לו - כמו, למשל, מאזדה 6 החדשה. השינוי המרכזי בעמדת הפיקוד הוא אימוץ מסך מולטימדיה גדול ברזולוציה גבוהה עם ממשק אנוש חדש וקל לניווט. במסגרת המאמצים לדחוף את מחיר חבילת הבסיס אל מתחת ל-200 אלף שקל ויתרה החברה על ריפוד עור, מושבים חשמליים, שליטה ידנית מההגה בתיבת ההילוכים, גג חשמלי ועל עוד כמה פריטים.

מנגד, עדיין מקבלים כסטנדרט מערך מרשים של עזרי בטיחות מתוחכמים כמו בקרת שיוט נשלטת רדאר, ששומרת על מרחק קבוע מהרכב שמלפנים ועוד. גם איכות הייצור טובה מאוד והרכב החדש שקט מקודמו.

עבור השוק הישראלי נבחר רק מצב כיול אחד, ככל הנראה הנוח ביותר. זה אומר נוחות נסיעה מצוינת על כל סוגי האספלט שמסייעת לשיוט רגוע למרחקים, אבל המחיר הוא הגה מעורפל למדי בפניות חדות ונטיות גוף די מוחשיות, שמקשות על נהגים שאפתנים למצות את הכוח השופע של המנוע. מנגד, אפשר לשער, שלקוחות וולבו בישראל אינם משתייכים לקטגוריה של חורכי אספלט.

בשורה התחתונה השדרוג של מודל 2014 סייע לוולבו S60 לזנק כמה דרגות בסולם האטרקטיביות. ה-T5 הנוכחית היא מכונית מנהלים מהירה ונוחה שמכבדת את התואר פרימיום ומוכיחה את היתרונות של שיווק שמשלים היטב את ההנדסה.