מגמה מעורבת במט"ח: הדולר התחזק קלות ל-3.476 שקלים

דוח התעסוקה בארה"ב לחודש מארס יפורסם ב-15:30 שעון ישראל ■ על פי הערכות, שוק העבודה בארה"ב הוסיף בחודש החולף 199 אלף משרות, ושיעור האבטלה ירד מ-6.7% ל-6.6%

מגמה מעורבת חתמה היום (ו') את שבוע המסחר הבין בנקאי במט"ח, כאשר הדולר עלה ב-0.11% ושערו היציג נקבע על 3.476 שקלים. האירו נחלש 0.23% ל-4.764 שקלים. המסחר בדולר-שקל לקראת פרסום דוח התעסוקה האמריקאי לחודש מארס ב-15:30 שעון ישראל.

העיניים בשוקי המט"ח, המניות והאג"ח נשואות למשרד העבודה האמריקאי, שצפוי לפרסם את דוח התעסוקה. על פי הערכות, שוק העבודה בארה"ב הוסיף בחודש החולף 199 אלף משרות, ושיעור האבטלה ירד מ-6.7% ל-6.6%. שלשום פורסם סקר ה-ADP, שהצביע על יצירה של 191 אלף משרות, בהתאם לתחזיות המוקדמות.

דוח התעסוקה עשוי לבלבל את שוקי המט"ח. מחד, נתון גבוה משמעותית מהצפי עשוי להצית שוב את הספקולציות כי הפדרל ריזרב יעלה את שיעורי הריבית במשק האמריקאי מוקדם מהצפוי. מאידך, נתון חלש עשוי להשפיע על הבנק המרכזי חהמשיך בצעדים המוניטריים המרחיבים.

בבנק לאומי מסבירים, במסגרת הסקירה השבועית, כי "בהיעדר אירועים חריגים, הלחצים הבסיסיים לתיסוף השקל צפויים להימשך. מאידך, פעולות בנק ישראל עשויות להביא להמשך היציבות היחסית בשער החליפין (שנמשכת מתחילת השנה) בחודשים הקרובים, בהשוואה לרמת התנודתיות ששררה במהלך 2013".