בכיר לשעבר ב-ECB: "דרגי מכין את הקרקע להקלה כמותית"

לורנצו ביני סמאגי, דירקטור לשעבר ב-ECB, צופה הקלה כמותית בחודשים הקרובים ■ בנק טוקיו-מיצובישי: "ה-ECB רמז בברור שהוא מתכונן להשמיש מדיניות מוניטרית מקלה לא קונבנציונלית"

יו"ר הבנק המרכזי האירופאי (ECB) מכין את הקרקע להקלה כמותית, כך אומר היום (ו') לורנצו ביני סמאגי, דירקטור לשעבר ב-ECB, על רקע דבריו של דרגי אתמול בהצהרת הריבית. דרגי ציין, לאחר ההודעה כי הריבית תשאר על כנה ברמה של 0.25%, כי האפשרות להקלה כמותית נדונה ברצינות בבנק.

סמאגי אמר היום ל-CNBC כי הוא צופה הקלה כמותית בחודשים הקרובים. הסיבה שזה לא קורה עכשיו, אמר, היא כי דרגי מנסה לשכנע את כל 24 המושלים בבנק לתמוך בצעד כזה. "אני חושב שהוא קונה זמן כדי לשכנע עם הרעיון", אמר.

לדבריו, "ה-ECB שונה מבנקים מרכזיים אחרים. שם צריך קונצנזוס, כי מהלך שיש עליו קונצנזוס נחשב יותר ממהלך עם דירקטוריון מפוצל".

גם לי הרדמן מבנק טוקיו-מיצובישי מאמין שהצעד הזה יגיע: "ה-ECB רמז בברור שהוא מתכונן להשמיש מדיניות מוניטרית מקלה לא קונבנציונלית", וציין כי הרצון של הבנק להרים את תחזית האינפלציה תורם להערכה כי הצעד הזה יקרה.

בית ההשקעות דייוה קפיטל, מנגד, צופה שהמדיניות של הבנק המרכזי האירופאי לא תשתנה ברבעונים הקרובים. "אנחנו מאמינים ש-QE כרכישות אג"ח ממשלתיות הוא מוצא אחרון. דרגי אכן אמר שתוכנית דומה לתוכניות של הפד, של הבנק המרכזי של אנגליה ושל יפן, מתאימה פחות למערכת הפיננסית הבנקאית של גוש האירו".