הערכה: "מעריב" ימוזג עם מותגי "ג'רוזלם פוסט"

(עדכון) - הסינרגיה עם מותגי הקבוצה תצטרך להיעשות תוך שמירה על המחויבות שניתנה לבית המשפט, כי "מעריב" ימשיך להיות מופץ מדי בוקר למנויים ובנקודות המכירה

מותג "מעריב" צפוי לעבור סינרגיה עם יתר מותגי קבוצת "ג'רוזלם פוסט". ל"גלובס" נודע כי בקבוצה של אלי עזור בוחנים את הדרך לשלב את המותג עם יתר המותגים הקיימים של הקבוצה - "סופהשבוע" ו"דה פוסט". זאת, תוך שמירה על המחויבות שניתנה לבית המשפט, כי "מעריב" ימשיך להיות מופץ מדי בוקר למנויים ובנקודות המכירה.

היום (א') אישר בית המשפט המחוזי בירושלים את מכירת העיתון לקבוצת ה"ג'רוזלם פוסט" ב-4 מיליון שקל. השופט דוד מינץ קבע כי תנאי שכר העובדים שיקלטו - 50 במספר - יהיו התנאים המופחתים שנקבעו להם, אך קבוצת ה:ג'רוזלם פוסט" הביעה נכונות לנהל מו"מ סביב עניין זה. בתוך כך, ישוב "מעריב" לשבת בתל אביב ויעזוב את המערכת בירושלים וגם את המערכת החדשה בתל אביב ב"בית רובינשטיין", לשם עברו עובדי "מעריב" רק לפני 4 חודשים, תחת חסותו של שלמה בן צבי. השופט קבע כי גם עסקה זו - כמו מכירת "מקור ראשון" ל"ישראל היום", טעונה את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

מספר העובדים המצומצם שייקלט בעיתון מעיד בהכרח על שיתוף תוכן בין יתר מותגי הקבוצה של עזור, המופקים ברובם על-ידי כותבים בכירים, יוצאי "מעריב" ובהם בן כספית, יהודה שרוני וליאורה גולדנברג שטרן. ההערכה היא כי על גבי המבנה הקיים ומאחד המוספים של "סופהשבוע" כיום, תצא מהדורת סופי השבוע של "מעריב". באשר לאמצע השבוע, נבחנת האפשרות כי יצא מותג מאוחד "מעריב פוסט" בשתי מהדורות - האחת למנויים והאחרת כחינמון.

על-פי הערכה, לאור העובדה כי העיתון מנותק כעת מהאתר nrg שנמכר ל"ישראל היום" אף הוא, אתר "דה פוסט" ישמש אותו מעתה.

מאגר מנויי העיתון הוא המשאב המשמעותי ביותר שרכשה קבוצת ה"ג'רוזלם פוסט" במסגרת עסקת "מעריב". מדובר במאגר של מאות אלפי שמות, מהעבר ומההווה, המהווה נכס כלכלי פוטנציאלי משמעותי. הרוכשת לא התחייבה בפני בית המשפט באשר להיקף יציאת העיתון, אך התחייבה כאמור להוציאו באופן יומי. "השאיפה היא להמשיך ולהוציא את העיתון כיום יומי, אבל רב הנסתר על הגלוי, בדיוק את אופן הפעולה המדויק נקבע בימים הקרובים לאחר שנלמד טוב יותר את הנתונים", אמר בא כוח החברה, עו"ד רונן מטרי בדיון שהתקיים הבוקר.

מטרי אמר "זו משימה לא פשוטה, מקבלים את העיתון במצב לא טוב הן מבחינת המינויים ובריחת לקוחות מקצועיים ומבחינת גרעון תפעולי וערפל על הנתונים, כי לא כל הנתונים בידינו לא בענייני שכר העובדים, התפוצה של העיתון והתפעול, ולמרות זאת הקבוצה חזקה להיענות לאתגר ולגשת על זה. אנחנו לא רוצים לחזור על טעויות העבר, לפני שנה וחצי היה סבב כזה ולא נגמר טוב ומי שרכש לא עמד בזה, ומהר מאוד הביאו להידרדרות של העיתון. כל יום שחולף מצבו של העיתון מדרדר ונחלש יותר".