בכירים בסלולר: גולן יקיז דם עד שמישהו יקנה אותו

בשוק הסלולרי נתפס המבצע האחרון של גולן טלקום כלא-רציונלי ושכל מטרתו היא להסב נזק למפעילים הוותיקים ■ בכירים בשוק: "הוא מבקש מחיר של מעל מיליארד שקל; מיכאל גולן לוקח כאן סיכון מטורף"

יום גרוע במיוחד נרשם אתמול (ב') בנתוני הניידות של המפעילים הסלולריים הוותיקים, וטוב במיוחד עבור גולן טלקום. על פי הערכות, גולן טלקום הצליחה בזכות המבצע שלה לרשום גיוס נטו של כ-1,500 מנויים חדשים. זהו מספר יוצא דופן שמזעזע את השוק הסלולרי ומזכיר מספרים שנראו המחצית השנייה של 2012.

חברת גולן טלקום יצאה בשבוע שעבר במבצע מוגבל בזמן לפסח של 35 שקל לחבילה סלולרית שכוללת שיחות והודעות וגלישה מוגבלת עד 1 גי'גה עד סוף השנה.

בשוק הסלולרי נתפס המבצע של גולן טלקום כלא-רציונלי ושכל מטרתו היא להסב נזק למפעילים הוותיקים. לדברי בכירים בשוק המבצע של גולן נועד לסמן מטרה אחת והיא שאם הוא לא יירכש על ידי אחד מהמפעילים הוא ימשיך לחתור תחת רווחיותם של המפעילים הוותיקים.

מיכאל גולן, הבעלים של החברה, טוען שפניו הם להמשך גיוס המנויים ושענייני מיזוגים לא עומדים על סדר יומו, אבל בשוק לא מאמינים לו.

מנהלים בכירים בשוק התקשורת אמרו ל"גלובס" כי "גולן יורה לעצמו ברגל מתוך מטרה אחת ברורה והיא להביא למצב שיקנו אותו וזאת מתוך תפיסה מוטעית שככל שהוא יקיז את דמם של המפעילים, על ידי גיוס של יותר ויותר מנויים, מהחברות הוותיקות, הוא יביא למצב שיהיו חייבים לקנותו".

לגבי שאלת המחיר שמשלם גולן דרך הסבסוד העמוק של המבצעים, השיבו הבכירים שלהערכתם "לא מדובר בהפסד כיוון שגולן מעריך שהוא עתיד להחזיר את ההפסד לאחר שיימכר. הבעיה שלו היא שלא בטוח שיהיה מי שיקנה אותו, במיוחד במספרים עליהם הוא מדבר, של מעל למיליארד שקל. מנגד, אין סיכוי שהרגולטור יאשר לו למכור ולהחזיר את השוק למצב של תחילת התחרות, כך שהוא לוקח כאן סיכון מטורף".