אדרי-אל מכרה שטחים במגדל האופרה ב-43 מ' ש'

גבי אדרי ממשיך לממש לאחר הדיזינגוף סנטר ■ רוכשי השטחים במגדל כוללים את עמיר בירם ומשפחת רוטר, בעלי חברת האופנה קסטרו ■ לאדרי-אל חוב אג"ח של 330 מיליון שקל

גבי אדרי ממשיך לפעול להגדלת נזילות חברת הנדל"ן שלו, אדרי-אל, במטרה להתמודד עם התחייבויות האג"ח שלה, שהיקפן הכולל מגיע לכ-330 מיליון שקל.

מספר ימים לאחר שחתמה על הסכם למכירת זכויותיה בדיזינגוף סנטר שבת"א לידי האחים נקש, תמורת 304 מיליון שקל, ל"גלובס" נודע כי החברה השלימה מכירת חלק מזכויותיה בבניין האופרה, לחוף הים בת"א, תמורת 43 מיליון שקל. בגין מכירה זו צפויה אדרי-אל לרשום רווח של כ-15 מיליון שקל, שישמש אף הוא להחזר חובות.

בניין האופרה שברחוב הירקון הוא בניין משולב למסחר, מגורים, מלון דירות וחניון. בסך הכול השלימה אדרי-אל מכירת כ-1,250 מ"ר בקומת הקרקע בבניין, בשלוש עסקאות שונות למספר רוכשים, הכוללים קבוצת משקיעים תושבי חוץ, עמיר בירם, משפחת רוטר (מבעלי קסטרו) ומשפחת הראל.

בירם, יחד עם משפחות רוטר והראל, רכשו מתחם של כ-200 מ"ר בו פועלים סניפי הרשתות בורגר ראנץ' וארומה תמורת כ-10 מיליון שקל. מתחם נוסף בשטח של כ-450 מ"ר בו פועלת מסעדת פריים גריל, נמכר לקבוצת משקיעים זרים תמורת כ-14 מיליון שקל. יתרת השטח, בהיקף כ-600 מ"ר, בו פועל סניף של הבנק הבינלאומי, נמכר לחברה פרטית תמורת כ-19 מיליון שקל.

אדרי-אל השקיעה בנובמבר 2011 כ-71 מיליון שקל ברכישת כ-6,000 מ"ר משטחי המסחר בבניין האופרה, בשתי הקומות הראשונות, וכן את החניון בפרויקט, ומאז מכרה את חלקם. לאחר המכירה ייוותרו בידיה כ-3,000 מ"ר בקומה השנייה של הבניין, וכן החניון.

הערת "עסק חי" צורפה לדוחות

כאמור, על עסקה גדולה יותר, בהיקף של 304 מיליון שקל, דיווחה אדרי-אל בשבוע שעבר - במסגרתה תמכור את שטחיה בדיזינגוף סנטר, בהיקף של כ-12.3 אלף מ"ר, לאחים נקש. עסקה זו צפויה להיסגר עד תחילת חודש יוני, כאשר תשלום האג"ח הבא של החברה, בהיקף של כ-19 מיליון שקל, חל במהלך יוני, ותשלום נוסף בהיקף דומה צפוי כחודש לאחר מכן.

לדוחות אדרי-אל ל-2013, שפורסמו בשבוע שעבר, צירפו רואי החשבון הערת "עסק חי", וציינו כי לחברה עודף התחייבויות שוטפות על נכסים שוטפים של 97 מיליון שקל, וכי בשלב הנוכחי "טרם הושלם תהליך גיוס המקורות לפירעון התחייבויותיה של החברה לשנים 2014 ואילך".

למרות זאת, נראה כי בשלב זה המשקיעים מרגישים בטוחים לגבי ההחזרים של אדרי-אל, כאשר שתי סדרות האג"ח שלה נסחרות כיום בתשואות של 4%-6%.