יצחק מירילשווילי רוכש השליטה ברוטשטיין ב-67 מיליון שקל

מיליונר האינטרנט מירלשווילי, הנמנה עם עשירי רוסיה, רוכש 55% ממניות החברה יחד עם מנכ"ל רוטשטיין, אבישי בן חיים, שלאחרונה הודיע על התפטרותו

חברת הנדל"ן רוטשטיין הודיעה היום כי קבוצת בעלי השליטה בה חתמה על הסכם למכירת עיקר החזקותיהם בחברה, כ-55% מההון, תמורת כ-67 מיליון שקל. עם בעלי השליטה ברוטשטיין נמנים שמואל לבייב, אחיו של איש העסקים לב לבייב, וכן מוריס מלכה, אמילי אמקיה הבר, דני ליפשיץ, משה דהאן ובנימין פיטוסי, המחזיקים בסך הכול חבילה של כ-78% ממניות החברה.

בצד הרוכש עומד איש העסקים יצחק מירילשווילי, הנחשב לאחד מהצעירים העשירים ברוסיה ובישראל, לצד אבישי בן חיים, מנכ"ל רוטשטיין , המבצעים את העסקה באמצעות חברת אבני שוהם. העסקה נחתמה לפי מחיר מניה של 10.1 שקל - בדומה למחיר השוק, המשקף לרוטשטיין שווי של כ-122 מיליון שקל, אחרי זינוק של 85% בשנה האחרונה.

במסגרת העסקה, למירילשווילי ובן חיים ניתנה אופציה לרכוש את יתרת החזקות המוכרים (כ-23%) בתוך שנתיים ממועד השלמת העסקה, לפי מחיר של 12.5 שקל למניה. במידה שזו לא תמומש, המוכרים יוכלו למכור את החזקותיהם לצמד הרוכשים במחיר של 11.2 שקל למניה.

מירילשווילי מכר לפני כשנה את חלקו (40%) ברשת החברתית הגדולה ברוסיה, "וי-קונטקטה", תמורת כ-1.12 מיליארד דולר, במהלך שהפך אותו בגיל 28 לאחד מעשירי רוסיה. בארץ מנהל מירילשווילי את קרן ההון סיכון המשפחתית "כתאים", וגם משקיע בקבוצה שזכתה בחודש ספטמבר 2012 במכרז להקמת ערוץ מורשת ישראל ברשות השידור.

לאחרונה נחשף ב"גלובס" כי מירילשווילי רכש פנטהאוז בפרויקט "ריץ' קרלטון" שבהרצליה תמורת 13 מיליון שקל. גורמים המקורבים למירילשווילי אמרו ל"גלובס" כי בכוונתו להעמיק את השקעותיו בנדל"ן בישראל.

זינוק של 24% ברווחי החברה אביו של מירלשווילי, מיכאל, נכנס להשקעה בחברת הכשרה אנרגיה של עופר נמרודי ב-2012, כשרכש 5.2% ממניות החברה תמורת כ-40 מיליון שקל. השקעה זו הסבה לו הפסדים גדולים, אחרי שקידוחי "שרה" ו"מירה" שביצעה הכשרה אנרגיה לא הניבו תגליות.

נוסף לכך, מחזיק מיכאל מירילשווילי 45% מחברת היהלומים "חושן ארגמן" היושבת במתחם הבורסה ברמת גן, ויחד עם בנו יצחק מחזיק בחברת פלאריום גלובל, המפתחת משחקי רשת ושוכנת בהרצליה.

שותפו של מירילשווילי בעסקה, אבישי בן חיים, הודיע בתחילת השנה על עזיבתו את חברת רוטשטיין, ואמור היה לסיים את תפקידו בעוד שבועיים. היותו אחד מהרוכשים עוררה פליאה בשוק הנדל"ן, מאחר שעד לאחרונה שימש כמנהל הפעיל של החברה. עלות העסקתו מאז מונה לתפקיד מנכ"ל החברה בתחילת 2008, מגיעה ל-10.5 מיליון שקל, ובנוסף מחזיק בן-חיים קרוב ל-5% מהונה של רוטשטיין.

חברת רוטשטיין עוסקת בייזום והקמת פרויקטים בעיקר למגורים ברחבי הארץ. בסיכום 2013 הציגה החברה קפיצה של כ-24% ברווחיה, שהגיעו ל-10.5 מיליון שקל. את הכנסותיה היא הגדילה אשתקד פי 3 לסך של 227 מיליון שקל, לאחר שהכירה במכירת דירות במספר פרויקטים, בהם בנתניה, בקדימה-צורן, ברמלה ובת"א. ההון העצמי של החברה עומד על כ-58 מיליון שקל.

את הקונים ייצגו עו"ד איתן גרינברג, שותף מנהל ועו"ד בכירה איילת קרישפין ממשרד גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות'.