קבוצת שראן מוכרת מניות דיסקונט ב-250 מיליון שקל

המניות מופצות מחוץ לבורסה ע"י סיטי ופסגות, בעיקר למשקיעים מוסדיים ■ ככל הידוע, קבוצת ברונפמן לא מצטרפת למכירה

נמשכת תהליך ירידת ההחזקות של קבוצת ברונפמן-שראן בבנק דיסקונט. ל"גלובס" נודע, כי קבוצת שראן מוכרת היום מחוץ לבורסה מניות דיסקונט בהיקף 250 מיליון שקל (כ-4%), בעיקר למשקיעים מוסדיים.

מי שמפיץ את המניות הם סיטי ופסגות. ככל הידוע, קבוצת ברונפמן לא מצטרפת למכירה. מקורבים לקבוצה אומרים כי הם מאמינים ביכולות של המנכ"לית החדשה של הבנק (לילך אשר טופילסקי) ולכן מעדיפים לחכות ולמכור מניות כשמניית דיסקונט תהיה במחיר גבוה יותר.

המכירה היום, היא במסגרת היציאה של קבוצת ברונפמן-שראן מגרעין השליטה בדיסקונט, עליה דווח כבר בדצמבר. לפי כללי בנק ישראל הקבוצה ויתרה דה-פקטו על השליטה בדיסקונט והבנק נמצא בתקופת מעבר שבה לבעלי השליטה יש שנתיים למכור מניות נוספות, כך שבסיומן כל צד בקבוצה יירד להחזקה של מתחת ל-5% ממניות הבנק.

קבוצת ברונפמן-שראן צפויה לצאת מההשקעה בדיסקונט ברווח נאה, אך לא מזהיר. הם רכשו את המניות ב-1.3 מיליארד שקל ושויין היום ירד. הקבוצה לא נהנתה יותר מדי מדיבידנדים; במשך השנים הבנק חילק דיבידנד רק פעם אחת, ומנגד ביצע הנפקת זכויות, שקיזזה את הסכום שקיבלה הקבוצה בדיבידנד. בשורה התחתונה, ב-9 שנים הניבה ההשקעה לקבוצה רווח של 600 מיליון שקל, המשקפת תשואה של 46%, כלומר פחות מ-5% בשנה.