מסתמן: הסכם בין וודסייד לרשות המסים - אחרי פסח

ל"גלובס" נודע, כי התחושות החיוביות של הצדדים למו"מ נוצרו בעקבות הפגישה השבוע בין בכירי וודסייד לאנשי רשות המסים ■ המחלוקת היתה סביב המיסוי שתשתלם החברה על העסקה לרכישת 25% מהזכויות במאגר "לוויתן" תמורת 2.71 מיליארד דולר

צפי לחתימת הסכם בין וודסייד האוסטרלית לרשות המסים אחרי חג הפסח, סביב המיסוי שתשתלם החברה על העסקה לרכישת 25% מהזכויות במאגר "לוויתן" תמורת 2.71 מיליארד דולר.

ל"גלובס" נודע, כי התחושות החיוביות של הצדדים למו"מ נוצרו בעקבות הפגישה השבוע בין בכירי וודסייד לאנשי רשות המסים בראשות משה אשר. בעקבות הפגישה שב סגן נשיא החברה האחראי על המו"מ לאוסטרליה.

ואולם, במשק האנרגיה מעריכים כי גם אם יושג בסופו של דבר הסכם עם רשות המסים אין כל ביטחון שבעלי הזכויות ב"לוויתן" יסכימו למכור לוודסייד את הזכויות בתנאים שסוכמו בין הצדדים במסגרת מזכר ההבנות שנחתם בפברואר באוסטרליה.

לפי הערכות, לאחר שחלף הדד-ליין שנקבע במזכר ההבנות בעלי הזכויות - נובל אנרג'י, קבוצת דלק ורציו - משוחררים מההתחייבויות שנטלו על עצמם ומעוניינים לשנות תנאים שסוכמו במזכר.

לפני שבועיים "הבריזה" וודסייד בניהולו של פיטר קולמן ברגע האחרון מטקס החתימה
על ההסכם הסופי לרכישת הזכויות ב"לוויתן". העילה להחלטת החברה שלא לחתום על ההסכם הייתה מספר סוגיות שלא הובהרו ומחלוקת עמוקה בינה לבין רשות המסים בנושא הפחת המואץ.

הפער בין הצדדים בעת החתימה היה רחב מדי מכדי שניתן לגשר עליו: בעוד שוודסייד ביקשה להפחית את השקעתה ב"לוויתן" על-פני 10 שנים ניאותה רשות המסים לתקופה של 25 שנה (לעומת עמדתה המקורית - 30 שנה, ע"ב). ואולם הניסיונות להגיע להסכמה בין וודסייד לרשות המסים חודשו ימים ספורים אחרי פיצוץ טקס החתימה, בעידודו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר.