קבוצת א.ל.מ מנהלת מכרז על תקציב המדיה בהיקף 40 מיליון שקל

מסתמן כי חברת המדיה זניט, המטפלת כיום בתקציב, תצליח לשמור עליו

קבוצת א.ל.מ. עורכת מכרז על תקציב המדיה של הקבוצה בהיקף של כ-40 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". המכרז מתייחס לכל מותגי הקבוצה ופעילות כל החברות לרבות מיני ליין, סמליין ורשתות א.ל.מ וביג בוקס. על התקציב מתמודדות חברות המדיה יוניון וזניט מדיה.

הפעילות הפרסומית של קבוצת א.ל.מ מתמקדת בשני מישורים: קידום פעילות סמליין המשווקת מוצרים לבנים של סמסונג, כגון מקררים, מכונות כביסה, מקררים ומייבשים, וקידום רשתות השיווק של הקבוצה בהן רשת א.ל.מ וביג בוקס.

בתחום הקריאייטיב הקבוצה היא לקוחה של ליאו ברנט ישראל (בבעלות קבוצת פובליסיס ישראל) עוד מהתקופה שבה היה תחת השם רגב-קוויצקי. מאחר ורגב-קוויצקי היה בשליטת באומן-בר-ריבנאי, נרכשה המדיה של המשרד ושל קבוצת א.ל.מ באמצעות זניט מדיה.

א.ל.מ מופיעה במדיה באופן קבוע עם קמפיינים בטלוויזיה, בעיתונות ובאמצעי מדיה נוספים. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה, כי היקף הפרסום של הקבוצה ב- 2013 עמד על כ-37 מיליון דולר במחירי מחירון.

סוג הפרסום של קבוצת א.ל.מ הוא הארד סייל עם אלמנטים תדמיתיים. הקמפיין הבולט שלהם בשנים האחרונות הוא לרשת א.ל.מ עצמה בו מככב איש עם אוזניים גדולות במיוחד, המייצגות את הקשבה של המוכרים לרחשי הלב של הלקוח.

בתקופה האחרונה עורכת החברה בדיקה יסודית של נושא רכש המדיה ונראה, כי כתוצאה ממנה צפוי לחול שיפור משמעותי בתנאים המסחריים שתקבל. שלא לייחוס מספרים מקורבים לקבוצות כי יוניון, שלא טיפלה עד עתה בתקציב, הגישה הצעה טובה משמעותית יחסית לתנאים של הקבוצה כיום. עם זאת, הנהלת הקבוצה אפשרה לזניט להשוות את התנאים במידה והיא מעוניינת לשמור לעצמה את התקציב.

על-פי הערכות, בקבוצת פובליסיס ישראל מתכוונים ליישר קו מתוך הבנה שאם הקבוצה מעוניינת להתחזק בנושא המדיה היא אינה יכולה להרשות לעצמה לאבד את הלקוח השלישי בגודלו בחברה - גם אם השארתו כרוכה באובדן כספי בשלב זה.

צביקה אהרונוביץ, מבעלי הקבוצה, אמר בתגובה: "קיבלנו הצעות, בחנו אותן והחלטנו להישאר עם הקיים".

מקבוצת פובליסיס נמסר בתגובה: "א.ל.מ הוא לקוח חשוב ומכובד בליאו ברנט ובזניט. נמשיך לשרת אותו בקבוצת פובליסיס".