הדולר היציג התחזק ל-3.48 ש'; "ייסוף השקל מהווה איום"

האירו היציג עלה ל-4.8 שקלים ■ יוסי פריימן: "ללא מבוגר אחראי שידאג לייצב את שער החליפין וימנע תנודות וייסוף חד של השקל, עובדים רבים עשויים לאבד את מקום עבודתם"

השקל נחלש היום (ד') מול המטבעות הזרים העיקריים, כאשר הדולר היציג עלה קלות ל-3.482 שקלים, בעוד האירו התחזק בכ-0.3% ל-4.8 שקלים.

"על רקע יציאת רבים לחופשת חג הפסח נרשמת ירידה בהיקפי המסחר, בשילוב של מיעוט פעילים וצמצום בהיקפי המסחר תורם לירידת רף הרגישות ולפוטנציאל התנודתיות בשוק המקומי. להערכתנו, הדולר נדרש להתייצב מעל לרמת 3.52 שקל, במטרה לשוב ולבחון את התחום ההיצע של החודשים האחרונים השוכן בתחום 3.58-3.55", כך אומר היום מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות יוסי פריימן. "עתיד התעשייה המסורתית בישראל תלוי ומושפע חדות משער החליפין, המשך ייסוף השקל מהווה איום ישיר ומיידי על התעשייה המקומית הישראלית בעוד ייסוף מתון לאורך פרק זמן ממושך עשוי לשמש תמריץ להגברת הפריון של היצרנים המקומיים. מהלך של ייסוף חד ומהיר לא מאפשר לתעשיינים להתאים את עצמם ותורם לעידוד היבוא על פני היצור המקומי.

"ללא מבוגר אחראי שידאג לייצב את שער החליפין וימנע תנודות וייסוף חד של השקל, עובדים רבים עשויים לאבד את מקום עבודתם ובראשם עובדי התעשיות המסורתיות ומפעלים בעלי שיעורי רווחיות נמוכה. התעשייה חולה וזקוקה לאוויר לנשימה כדוגמת פיחות השקל לרמה של 3.65 שקלים", אומר פריימן.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "חולשתו של הדולר בשקלול מול סל המטבעות נובעת הן מחוזקם היחסי של יתר המטבעות המובילים, שנהנו מביקוש גבוה הודות לנתוני מקרו טובים, והן מתחושת האכזבה מדוח התעסוקה שפורסם בשישי בארצות הברית וצינן מעט את הציפיות להעלאת ריבית מצד הפד.

היום יתפרסמו הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הבנק הפדרלי, שנערכה לפני כשבועיים. למרות הערתה של ג'נט יילן באותה עת, שממנה השתמע כי הבנק עשוי בהחלט להעלות את הריבית בתחילת 2015, ייתכן שבשוק מעט הפריזו בחשיבותם של הדברים. הפרוטוקולים יסייעו לאמוד בצורה יותר סדורה את התנאים שבהם הבנק הפדרלי עשוי להעלות ריבית. אם תעלה נימה של הסתייגות מהפרוטוקולים ויתגלה שלא כל חברי הפד מחזיקים בדעה הניצית, הדולר עשוי להמשיך ולהיחלש. מנגד, אם יתר חברי הפד יישרו קו עם עמדתה של ג'נט יילן, הדולר יתחזק".

ב-FXCM מוסיפים כי "מבחינה טכנית, הדולר-שקל שוב נכשל בניסיונו לפרוץ מעל רמות ההתנגדות המשמעותיות, ועל כן הלחץ עשוי שוב להתהפך כלפי מטה. ירידה מתחת ל-3.46 שקלים שוב עשויה ליצור סחף מסוכן כלפי מטה. מנגד, רק עלייה מעל אזור ההתנגדות של 3.5-3.52 שקלים תוכל אולי להרפות מעט מהלחץ של השורטיסטים ולייצר מומנטום ממשי כלפי מעלה".