מנהל רשות התעופה האזרחית פורש מתפקידו

משרד התחבורה: "האלוף רום השלים את הטיפול בממצאי ICAO והחזיר את התעופה בישראל ל'ליגת העל' מכלל 190 המדינות החברות בארגון התעופה הבינ"ל"

אחרי חמש וחצי שנים בתפקיד, מנהל רשות התעופה האזרחית, האלוף (במיל') גיורא רום, 69, הולך הביתה. גם בקשתו של שר התחבורה הממונה עליו, ישראל כץ, לשקול מחדש את עמדתו ולהישאר, נענתה בשלילה.

"החלטתי היא סופית", אמר לשר. "אני מבקש להודות לשר על האמון שנתן בי משך השנים בהן היה לשר הממונה עלי, ולהודות לו על הגיבוי הבלתי רגיל שזכיתי לו, שכן אין זה דבר מובן מאליו כלל ועיקר. אני מאחל לשר הצלחה באתגרי הענק המונחים לפתחו. לסיום אציין כי כל מה שנעשה, נעשה בזכותם של כלל אנשי רשות התעופה האזרחית, אחת החבורות המובחרות ביותר שהיה לי הכבוד לעמוד בראשן", אמר רום.

השר כץ הודה אף הוא לרום: "אני מבקש להודות לרום על השנים שמהלכן עברה התעופה האזרחית של ישראל לא פחות ממהפכה של ממש והנמצאת היום בקבוצת העל של המדינות המתקדמות ביותר בעולם בתחום זה. אני מאחל לו הצלחה רבה בכל אפשר יפנה".

כזכור, לפני כשבוע הסתיים ברת"א מבדק של ארגון התעופה הבינלאומי (ICAO). עם סיום הביקורת התבשרה רת"א ש"ציון המדינה" בבטיחות טיסה יעלה מ-60% ל-90%. בכך למעשה הושלם הטיפול בממצאים החמורים שהונחו על שולחנו של רום עם כניסתו לתפקיד. הממצאים נכללו בשלושה מסמכים שונים: ביקורת ICAO מחודש ינואר 2007, דו"ח לפידות מדצמבר 2007 וביקורת ה-FAA מאוגוסט 2008. הממצאים בשלושת המסמכים הצביעו על רשות תעופה אזרחית בלתי כשירה, אשר מתפקדת ברמה נמוכה וזקוקה בדחיפות לשינוי יסודי ומהותי.

כל אלה הובילו את ארגון ה-FAA להוריד את רמת בטיחות הטיסה בישראל ל"קטגוריה 2". באחרונה, בעקבות פעולות לשיפור המצב, חזרה ישראל ל"קטגוריה 1".

"האלוף רום השלים את הטיפול בממצאי ICAO והחזיר את התעופה בישראל ל'ליגת העל' מכלל 190 המדינות החברות בארגון התעופה הבינ"ל", נמסר ממשרד התחבורה.

עוד יצוין כי בשנים החולפות רשות התעופה האזרחית בהובלתו של רום ניסחה את הסכם "שמים פתוחים" עם האיחוד האירופאי, הובילה את פרויקט "מגן רקיע" להגנת מטוסים נגד טילי כתף, הביאה לשיקום חלק גדול מהחקיקה התעופתית במדינת ישראל ובאופן כללי יותר קיבעה את מעמדה כרגולטור ממשלתי.