הפיתוח הישראלי שיאתר עבורכם כל ההנחות וההטבות

כולם מחפשים מידע על הטבות והנחות, והסטארט-אפ Myze מנסה לרכוב על הגל הזה ולתת את המידע באופן אוטומטי לכל מי שקונה בכרטיסי אשראי באתרים ברשת

מי שביקר באולם קולנוע בשנתיים-שלוש האחרונות כנראה נתקל בפרסומת שאומרת שחלק מהיושבים בקהל לא שילמו על הכרטיס שלהם. יובל יפרח נתקל בה ממש במקרה לפני שנתיים כשהלך לסרט עם אשתו. הפרסומת, של אחת מחברות האשראי המובילות בישראל, סיפרה כי יש מבצע של 1 1 על הכרטיסים. לצערו, הוא החזיק בארנק את אותו כרטיס מדובר, אך לא ידע על המבצע כלל וסתם שילם פי 2 על הכרטיסים.

בזבוז הכסף הזה וחוסר הידע על ההטבה הביאו אותו ואת שותפו ערן דרור להקים יחד את Myze - חברת סטארט-אפ שמנסה לעשות אופטימיזציה לאופן שבו גולשים עושים קניות באינטרנט.

השניים מכוונים את המוצר שלהם לשוק האמריקאי, שם מחזיק האמריקאי הממוצע 4.2 כרטיסי אשראי ו-18 כרטיסים בסך הכל, כולל מועדוני לקוחות שונים. לדברי דרור, אחד מכל עשרה אמריקאים מחזיק מעל לעשרה כרטיסי אשראי בארנק.

אף שיפרח נתקל בבעיית ההטבות בעולם האופליין, הוא החליט לייצר פתרון לעולם האונליין. "יש שם הרבה יותר הטבות שצרכנים זכאים להם", הוא מסביר. לדבריו, "אין היום מספיק מידע על ההטבות והבנו שבאונליין אנחנו יכולים לתת את המידע הזה בצורה הרבה יותר אינטואיטיבית ושהיא מוטמעת כחלק מחוויית הקנייה". יש לציין כי באוף ליין יש היום שירותים דומים, דוגמת Payz הישראלי.

לדברי דרור, הפיתוח של החברה יודע לסרוק מדי שבוע את האתרים של חברות האשראי בארה"ב ולמצוא את ההטבות הרלבנטיות ולהכניס אותן למאגר של Myze, שמכסה 400 סוגי כרטיסי אשראי ומועדוני לקוחות ומציע כ-50 אלף הטבות.

"באמצעות שירות אינטרנטי או תוסף לדפדפן כרום, המשתמש מגדיר את סוגי הכרטיסים שיש ברשותו (מבלי להכניס פרטים מזהים) ומשם ניתן לגלוש לכל אתר מסחר בעולם, דוגמת אמזון, בסט ביי, macy's ורבים אחרים, ויופיע לו חלון ובו מוצגות ההטבות הרלבנטיות בהתאם לכרטיסים שהוא מחזיק", מסביר דרור. כך, הוא יכול לראות שאם הוא ישתמש בכרטיס של חברת Chase הוא יקבל 3 נקודות על כל דולר שהוא מבזבז שם אך כרטיס של אמריקן אקספרסס יעניק לו 3% של Cashback.

מידע חיוני עבור חברות האשראי

יפרח מסביר כי החברה אינה זקוקה לשיתוף פעולה מול חברות האשראי או אתרי המסחר והכול נעשה באופן אוטומטי על-ידי הטכנולוגיה שפיתחו השניים. "אמנם אנחנו לא עובדים מול החברות כדי למצוא הטבות אך המוצר שלנו יודע לייצר ערך עבור חברות האשראי במעורבות עם הלקוחות על-ידי ייצור הטבות שמותאמות אישית ושתופסות את הלקוחות ברגע הקנייה", אומר יפרח.

במילים אחרות, חברות האשראי יכולות לקבל גישה אנונימית לפרופיל המשתמש ולדעת מה ואיפה הוא קונה ובהתאם לכך לתפור לו הטבות שיטיבו עם שני הצדדים והכול בזמן אמת. כך, יהיה סיכוי גדול יותר שהוא ישתמש בשיטת התשלום של החברה הזו לעומת שיטה אחרת.

יפרח ודרור קצת שונים מסטארטאפיסט צעיר טיפוסי. החברה נוסדה אמנם רק לפני כשנה, אך השניים כבר בני 38, עם שלושה ילדים כל אחד, ומגיעים עם לא מעט ניסיון טכנולוגי וניהול ולאחר שכבר היו שותפים להתנהלותם של סטארט-אפים בעבר. השירות הושק לפני ארבעה שבועות וכבר משתמשים בו למעלה מ-10,000 גולשים פעילים.

- מה המודל העסקי?

יפרח: "אנחנו יודעים לזהות את דפוסי הצריכה של המשתמשים ולהמליץ להם על כרטיס אשראי שאין ברשותם שיכול לתת להם הטבות טובות יותר. באמצעות הבאת לקוח חדש לחברת אשראי אנחנו גוזרים עמלה".

- מה משמעות השם?

דרור: "השם לקוח מהמילה Optimize באנגלית, כי אנחנו עושים אופטיזמיציה לדרך שבה גולשים רוכשים באינטרנט".

Myze

שנת הקמה: 2013

מייסדים: יובל יפרח וערן דרור

תחום פעילות: שירות אינטרנטי להתאמת הטבות כרטיסי אשראי לגולשים

היקף גיוס: 100 אלף דולר

משקיעים: חממת Mind The Bridge האמריקאית והאקסלרטור הישראלי Elevator

אתר: myze.co