כלבי תקיפה ואיומים על-סף המרפסת: כך נסחטו אנשי עסקים ע"י איתן חייא

כתב אישום חמור נגד 16 נאשמים בפרשת "שותף סמוי", ביניהם מנכ"ל מוכר של קבוצת ליגת העל בכדורגל, המגולל תעשייה של איומים וסחיטה במיליונים

מנכ"ל של קבוצת כדורגל מליגת העל הוא אחד מ-16 נאשמי פרשת סחיטה באיומים המכונה פרשת "שותף סמוי".

פרקליטות מחוז ת"א הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד העבריין איתן חייא ו-15 נאשמים נוספים, בהם המנכ"ל, אשר חושף תעשייה של איומים במיליוני שקלים, השתלטות על נכסים, בתי עסק ונדל"ן. לפי כתב האישום, בין שיטות הסחיטה: שימוש בכלבי תקיפה ואיומים על סף המרפסת במגדל יוקרה.

המנכ"ל מואשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, התפרצות למקום מגורים בכוונה לבצע גניבה, ובגניבה. בין היתר, מפרט כתב האישום כיצד כחלק ממסכת הסחיטה באיומים קשר המנכ"ל קשר עם נאשם אחר כדי לפרוץ לביתו של א.א. תושב פתח תקווה, לקחת מהבית את מפתחות מכוניתו ולגנוב באמצעותם את המכונית. "לאחר גניבת רכבו של א.א. החזיק המנכ"ל את הרכב במשך מספר ימים ללא הסכמתו של א.א. וכשבוע לאחר מכן העביר אותו לידי אחר". כמו כן מואשם המנכ"ל כי היה מעורב בפריצה למשרדי חברת "קפה הגבעה" בקיבוץ גבעת השלושה.

המנכ"ל הוא, כאמור, רק אחד מ-16 נאשמים שהיו מעורבים לפי האישום במסכת האיומים, שנראה כאילו נלקחה מסרט. הפרשה נחשפה על ידי שני אנשי עסקים שהפכו לעדי מדינה. לטענת הפרקליטות, הנאשם המרכזי, חייא הצטרף כשותף סמוי לבתי עסק ולאט לאט הרחיב את אחוזי הבעלות שלו תוך כדי שהוא מטיל אימה ומשתמש באלימות.

לפי הנטען, בין היתר הלווה חייא כספים, אותם כינה השקעות, לבעלי עסקים וסחט סכומי עתק גם לאחר כיסוי החוב. "אצלי אין להפסיד, אם אני משקיע יש רווח", העיד אחד הנסחטים כי העבריין נהג לומר.

לטענת הפרקליטות, את "ההשקעה" היה מחזיר בשיטות אלימות. לפי הנטען, הוא נהג להזמין אנשים לביתו במגדל היוקרה סמוך לדרך נמיר שבה היו שני כלבי תקיפה ולאחר שהנסחט היה עולה אל הבית היו, לפי האישום, "חייליו" של חייא מוציאים אותו אל המרפסת ומורים לו לשלם את החוב.

בין שלל האישומים נגדו, מואשם חייא כי הוא סחט את איש העסקים א.א. בדרכים שונות והטיל עליו אימה. לפי הנטען, "לשם הבטחת תשלומים שונים דרש חייא מא.א. להתייצב במשרדי עוה"ד אמנון זכרוני שם אילץ אותו לחתום על הסכם שהוכן מבעוד מועד על-ידי זכרוני או מי מטעמו". לפי ההסכם, במידה ולא יעמוד א.א. בתשלום חוב שהיה חייב שותפו לשעבר שהלך לעולמו, לחייא, יקבל חייא 50% ממניות חברת קפה הגבעה שהייתה בבעלות א.א".

התיק מנוהל ע"י עורכי הדין גיא רוסו, אורן פינטו-גפסו ודיה בן-אסא זיגלמן מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי).