ביהמ"ש הכריע: משה קצב לא ייצא מהכלא לחופשת פסח

ביהמ"ש המחוזי דחה העתירה שהגיש הנשיא לשעבר המרצה 7 שנות מאסר בכלא מעשיהו בגין הרשעה בביצוע שני מעשי אונס ובעבירות נוספות ■ "הוצאתו של קצב לחופשה תפלה אותו לטובה ותפגע בעקרון השוויון"

משה קצב יעביר את חג החירות במאסר. בית המשפט המחוזי מרכז דחה היום (ה') את בקשתו של הנשיא לשעבר, קצב, המרצה 7 שנות מאסר בכלא מעשיהו בגין הרשעתו בביצוע שני מעשי אונס ובעבירות נוספות, לאפשר לו לצאת לחופשה בערב חג הפסח כדי שיוכל לבלות את החג בביתו בקרית מלאכי.

בכך אשרר ביהמ"ש עמדת שירות בתי הסוהר שדחה את בקשת קצב לצאת לחופשת פסח מהטעם שלא חלף די זמן מאז חופשתו האחרונה מהכלא.

בין היתר, טען קצב כי יש לאפשר לו לצאת לחופשה בשל "נסיבות מיוחדות", אך נשיא ביהמ"ש המחוזי, אברהם טל, קבע ש"אין במקרה ובעותר נשוא העתירה משום נסיבות כאלה". לדברי השופט, "עניינו של קצב אינו שונה מעניינו של כל אסיר יהודי, ודאי שומר מצוות כמו קצב, שמבקש לצאת לחופשה לחג הפסח ונענה בשלילה על ידי שירות בתי הסוהר מטעמים מוצדקים".

השופט ציין כי הוצאתו של קצב לחופשה בשל "נסיבות מיוחדות אחרות" תפגע בעקרון השוויון שבו על שירות בתי הסוהר לנהוג כלפי אסירים שנתוניהם הרלוונטיים זהים לנתוניו של קצב ואיני רואה כל הצדקה לפגוע בעיקרון זה במקרה שבפני". השופט הדגיש כי קצב היה מודע לכך שהוא עלול לא לצאת לחופשה בפסח לאחר שכבר יצא לחופשה ב-15 במארס 2014, ולמרות זאת הוא בחר לצאת לחופשה הזו.

ב-30 בדצמבר 2010 הורשע קצב, הנשיא השמיני של מדינת ישראל, ע"י ביהמ"ש המחוזי בתל אביב בשתי עבירות אונס ובעבירת מעשה מגונה בכוח בא' שעבדה בכפיפות לו בעת שהיה שר התיירות, בעבירה של הטרדה מינית כלפי ה' שעבדה בבית הנשיא בעת שקצב כיהן במשרה הרמה, בעבירות של מעשה מגונה והטרדה מינית כלפי ל' מבית הנשיא ובעבירה של שיבוש מהלכי משפט בכך שהוא ניסה לתאם גרסאות עם ל' מבית הנשיא. במארס 2011 גזר בית המשפט על קצב שבע שנות מאסר בפועל, שנתיים מאסר על תנאי ופיצוי של 125 אלף שקל למתלוננות.‏