בתי הקולנוע: אין עמלה? נעלה מחירי הכרטיסים באינטרנט

כך עולה מבדיקת "גלובס" ■ המשמעות: הורים שיגיעו עם 2 ילדיהם לקולנוע ויקנו כרטיסים מראש באינטרנט ישלמו בפועל את העמלה 4 פעמים ■ התאחדות ענף הקולנוע: "מחירי הכרטיסים בארץ הם מהנמוכים במערב"

בתי הקולנוע לא מתכננים לוותר על העמלה שלהם בקלות. רגע אחרי שהצרכנים חגגו למשמע הבשורה על ביטול עמלת הטיפול באינטרנט, מסתבר שהתמונה מורכבת יותר. לאחר שהרשות לסחר הוגן והגנת הצרכן הוציאה הנחיה מפורשת האוסרת על גביית עמלה נוספת לעלות רכישת כרטיסים, מה שכונה "דמי טיפול באינטרנט" (בעקבות הצעת חוק שהגיש ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה), מגלה בדיקת "גלובס" שבתי הקולנוע הגדולים בארץ לא הפנימו את ההנחיה. הרשתות שנבדקו הן סינמה סיטי, גלובוס מקס ויס פלאנט - ובכולן עדיין יש גביית עמלה בעת שמנסים להזמין כרטיס לסרט.

בשיחות שנערכו עם הרשתות, הוסבר שהן פשוט יצרפו את עמלת הכרטיס עומד על כ-4 שקל לעלות הכרטיס כ-38 שקל - מה שבעצם יגרום לעליית מחירים עבור הצרכן. כמו כן, בעת קניית כרטיס בקופות הפיזיות של בתי הקולנוע, המחיר יישאר זהה - מה שייצור מצב מוזר, של מחיר שונה להזמנת כרטיס באינטרנט לעומת רכישתו בקופה.

מחיר כרטיס לסרט בגלובוס מקס עומד היום על 39 שקל והעמלה היא 4.50 שקל. בסינמה סיטי המחיר הוא 38 שקל עם עמלה של 3.90 שקל. ביס פלאנט המחיר הוא 38 שקל עם עמלה של 4 שקל. במילים אחרות, כשזוג הורים מעוניין לקנות כרטיסים לבילוי משפחתי עם שלושה ילדים, הם משלמים 5 פעמים עמלה שמגיעה לכ-20 שקל.

ההנחיה מחייבת את בתי הקולנוע לעדכן את הצגת המחיר כבר היום. ברשות לסחר הוגן טרם החלו לאכוף זאת, אך מצפים שם שהיישום יחל באופן מיידי. הסנקציה היא 204 אלף שקל לעוסק בודד ו-408 אלף שקל לעוסק שהוא תאגיד. כאמור, בתי הקולנוע מצאו דרך לעקוף את ההנחיה, ובתגובה לכך נמסר מהרשות להגנת הצרכן כי היא אינה קובעת את מחיר הכרטיס לסרט, ומה שחשוב לה הוא שהצרכן יידע מה מחיר העסקה לפני הרכישה.

"אין אזרח שלא נתקל בתופעה המעצבנת של דמי טיפול שלא כדין", אמר היום ח"כ מיקי רוזנטל. "זו עוולה מקוממת ואני רוצה להודות לרשות שלקחה את הצעת החוק שלי ותרגמה אותה להנחיה מפורשת, מה שאפשר קיצור התהליך באופן משמעותי".

התאחדות ענף הקולנוע מסרה כי "בהמשך להנחיות הרשות להגנת הצרכן אשר פורסמו אתמול והועברו לבתי הקולנוע רק היום, יפעלו רשתות בתי הקולנוע לעדכן את אופן הצגת המחיר בעת הרכישה באינטרנט כך שיוצג המחיר הסופי כולל עמלה. כפי שהובהר בהנחיות הרשות, גביית עמלה ברכישה מרחוק הינה מותרת ונעשית על פי החוק כאשר היא מוצגת באופן כולל במחיר הכרטיס. יש להבהיר כי מהות ההנחיה דנה באופן הצגת המחיר בלבד ולא בעצם גביית העמלה. מחירי כרטיס הקולנוע בארץ הם מהנמוכים בעולם המערבי ומעניקים חוויה ושירות ברמה הגבוהה ביותר במחיר שווה לכל נפש".

מגלובוס מקס, סינמה סיטי ויס פלאנט טרם נמסרה תגובה.