מיהו יצחק גוילי שהפך לאיש הדומיננטי בגמול השקעות?

ההסדר בגמול הוגש לביהמ"ש ■ "נכניס לחברה עסקאות נדל"ן מתוחכמות ומורכבות"

אחרי כמה חודשים של מו"מ בין הנהלת גמול השקעות למחזיקי האג"ח, הגיעו הצדדים לאחרונה להסכמות, ושלשום הגישה חברת הנדל"ן בקשה לביהמ"ש המחוזי בת"א-יפו, לאישור הסדר. הסדר החוב הזה, בהיקף של כ-190 מיליון שקל, הוא השני שאליו מגיעה גמול השקעות בתוך כארבע שנים, לאחר הסדר חוב קודם, בהיקף של כ-450 מיליון שקל, שהוביל ליאון רקנאטי. בנציגות מחזיקי האג"ח בגמול פועלות פסגות ומנורה.

במסגרת ההסדר הנוכחי מאבד רקנאטי את החזקותיו בגמול השקעות (25%) - העוסקת בבנייה למגורים בישראל באמצעות החברה הבת גמול נדל"ן, ומחזיקה בנכסי נדל"ן במזרח אירופה.

רקנאטי רכש את השליטה בחברה ב-2007, בהשקעת ענק של כ-400 מיליון שקל, במה שהוגדר על-ידיו זמן קצר לאחר מכן כעסקה הגרועה שביצע בחייו.

מי שהוביל את ההסדר הנוכחי מטעם החברה הוא מנכ"ל גמול השקעות, רו"ח יצחק גוילי, שותפו של רקנאטי בחברה בשנים האחרונות. גוילי נכנס לגמול לראשונה ב-2011, בהשקעה של כ-6 מיליון שקל בלבד (תמורת 25% מהחברה), והוא צפוי להפוך כעת לשותף עם בעלי האג"ח בהחזקות בגמול השקעות.

אז מיהו אותו יצחק גוילי? עד לפני כעשור היה גוילי (50) שותף במשרד רו"ח דלויט ברייטמן זהר, ומאז שעזב את משרד הרו"ח הוא פעיל בעסקי הנדל"ן והמימון. הוא גם שימש במשך שנים רבות יועץ של חברת ניכיון הצ'קים האחים נאוי, והוא מחזיק בכ-1.5% מהונה, בשווי של כ-10 מיליון שקל.

בשוק ההון יודעים לספר כי מדובר ב"טיפוס צבעוני ולא שגרתי, שלא מדבר בשפה אשר לה רגילים בשוק ההון - שפת עורכי הדין ורואי החשבון. אבל הוא אדם חכם ומבין עסקים, לכן לא מפתיע שמחזיקי האג"ח שיתפו איתו פעולה, מתוך אמונה שהחברה תוכל לרוץ איתו קדימה, להרוויח כסף, ולעמוד בהתחייבויותיה".

"עסקאות שגרמו לתקלות רבות"

גוילי עצמו אמר ל"גלובס", כי "היה לנו מו"מ מאוד קשוח עם המוסדיים, שעשו עבודה טובה לטובת בעלי האג"ח, כי הם הבינו שאם הם ילכו לפירוק, הם יקבלו מעט מאוד. כעת, החברה יכולה לצאת לדרך חדשה, כי יש לה פוטנציאל".

- אבל בהסדר הקודם נכשלתם. מה שונה עכשיו?

"ההסדר הקודם היה שגוי, כי הוא מנע מהחברה להתפתח. הוא קבע, לדוגמה, שהתמורה מכל מימוש שהחברה תבצע תנותב במלואה לפירעון האג"ח, והחברה לא יכלה להתקדם כך. בהסדר הזה, רק 50%-60% מהמכירות הולכות לקופת האג"ח. זה הבדל גדול, ומראה גם על אמון מסוים מצד המחזיקים, אחרי שבשנתיים האחרונות הורדנו את הוצאות החברה, והכנסנו את נכסיה המרכזיים למהלכים עסקיים".

במבט לאחור, גוילי סבור כי "היו לגמול כמה השקעות לא נכונות במזרח אירופה, שגרמו לתקלות רבות. החברה ביצעה עסקאות ענק ולא נכנסה לרזולוציות לעומק. היא לא נכנסה לעסקאות שהתאימו לה, אלא לחברות גדולות יותר, וזה גרם לתקלות רבות".

אבל לגבי העתיד הוא מביע אופטימיות. "כעת החברה תהיה עם חוב של כ-75 מיליון שקל, מול נכסים בהיקף של כ-150 מיליון שקל, ואני מקווה שנראה את פירות המהלכים האחרונים בהמשך.

"הכוונה שלנו בגמול היא להכניס לחברה עסקאות נדל"ן מתוחכמות ומורכבות, שייצרו עבורנו הזדמנויות, ולמצוא עסקאות מימוניות".

- עם התחזיות האופטימיות האלה, יש אפשרות שרקנאטי יחזור לחברה?

"רקנאטי אפשר לי להיכנס לשותפות איתו בחברה, כי הוא ראה שאני אחד עם מרפקים והתאמתי לתוכניות שלו. הוא אחד האנשים המרשימים שפגשתי בחיי, שפשוט עשה עסקה כושלת, וקשה לי להאמין שהוא יחזור לגמול, כי לא נראה לי שיש לו מוטיבציה בשביל מהלך כזה".

עיקרי ההסדר בגמול השקעות

הנפקת סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 75 מיליון שקל

תשלום מיידי של 10 מיליון שקל למחזיקי האג"ח

הקצאת 70% ממניות החברה למחזיקי האג"ח

הזרמה של 10 מיליון שקל לקופת החברה על-ידי יצחק גוילי

מתן אופציה לגוילי לרכוש 25% ממניות החברה מהמחזיקים תמורת 15 מיליון שקל