בריל נכנסת לשותפות במותג טימברלנד בהשקעה של 35 מ' ש'

החברה מחזיקה כיום ב-7 רשתות הנעלה ■ רווח בריל צנחו ב-2013 ב-58% והסתכמו ב-11 מיליון שקל

יצרנית הנעליים בריל, שסבלה אשתקד משחיקה משמעותית ברווחים, מרחיבה כעת את פעילותה ונכנסת לשותפות במותג ההנעלה וההלבשה היוקרתי טימברלנד, בהשקעה של כ-35 מיליון שקל. כיום מחזיקה סקאל ספורט בפעילות המותג, וכעת חתמה בריל, באמצעות חברת אס.בי.אן בה היא מחזיקה בשותפות שווה עם סקאל, על ההסכם לרכישת הפעילות. לפי ההסכם, אס.בי.אן תרכוש מסקאל את כלל הפעילות של טימברלנד.

לפי הנתונים שמציגה בריל, בסיכום 2013 מחזור המכירות של טימברלנד הגיע לכ-46 מיליון שקל, והרווח התפעולי שלה עמד על 4.6 מיליון שקל. התמורה בהסכם כוללת 15 מיליון שקל עבור המוניטין של טימברלנד וזכויות הפצת המותג, 15 מיליון שקל נוספים עבור מלאי המוצרים שיועבר מסקאל לאס.בי.אן, וכן 5 מיליון שקל עבור שווי פעילותן של 13 חנויות טימברלנד הפזורות בקניונים ברחבי הארץ. הרכישה תכלול גם את הפעילות הסיטונאית של טימברלנד, והתמורה תשולם לסקאל במועד השלמת העסקה.

ההשלמה כפופה למספר תנאים, בהם קבלת אישורים מהבנקים המלווים, אישור הממונה על ההגבלים העסקיים ואישור מבעלת המותג העולמי טימברלנד. הסכם ההפצה של מותגי החברה בארץ הוא בתוקף עד סוף שנת 2017.

את מימון העסקה מתכננת אס.בי.אן לבצע באמצעות קבלת אשראי בהיקף של כ-25 מיליון שקל, כאשר כ-12 מיליון שקל מהסכום מתכננת בריל להעמיד לה כהלוואת בעלים, בריבית שנתית בשיעור פריים פלוס 1%, שתיפרע בחמישה תשלומים שנתיים שווים.

הרכישה תתרום למחזור המכירות

אס.בי.אן פועלת היום עבור בריל וסקאל כמפעילת רשת האופנה נאוטיקה, שלה 21 חנויות ברחבי הארץ. מחזור המכירות שלה אשתקד עמד על כ-84 מיליון שקל - ירידה של 4% ביחס ל-2012, כך שרכישת פעילות טימברלנד צפויה להגדיל משמעותית את היקף המחזור שלה.

בריל מחזיקה כיום בשבע רשתות הנעלה, בהן גלי, ניין ווסט, איזי ספיריט, כל נעל סנטר ואן קליין. לחברה גם פעילות אופנה הכוללת מלבד אס.בי.אן את הרשתות לי קופר וסולוג. בתחילת השנה עדכנה בריל על מו"מ לרכישת מרבית פעילות חברת סקאל ספורט, בעסקה שכללה מלבד טימברלנד גם רשתות נוספות, ובהן אמפוריום וראלף לורן וחלק מחנויות העודפים של סקאל ספורט, אולם זו לא יצאה לפועל.

הכנסותיה של בריל שמרו על יציבות ב-2013, ברמה של 527 מיליון שקל, אולם החברה סבלה בשנה החולפת משחיקה משמעותית ברווחיות, בין היתר בשל הגדלת ההנחות, מזג האוויר הנוח שהיה בחורף האחרון ועליית שיעור המע"מ. בסיכום שנתי צנחו רווחי בריל ב-58% לכ-11 מיליון שקל, והרווח התפעולי צנח ב-45% לכ-15 מיליון שקל.