אסתי אפלבאום: "הייתי נתונה למתקפה אגרסיבית"

המשנה ליו"ר רשות השידור הודיעה ביום חמישי האחרון לנציבות שירות המדינה כי היא מסירה את מועמדותה לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין: "גורמים אינטרסנטיים ביקשו לסכל את מועמדותי הלגיטימית לתפקיד היו"ר"

אסתי אפלבאום, המשנה ליו"ר רשות השידור, הודיעה ביום חמישי האחרון לנציבות שירות המדינה כי היא מסירה את מועמדותה לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין. הודעתה הגיעה במקביל להחלטה של ועדת האיתור שמונתה לתפקיד לא לשקול יותר את מועמדותה ולהמליץ על מנכ"לית הוועדה למדרוג ד"ר יפעת בן חי שגב לעמוד בראש הגוף הרגולטורי.

"במשך השבועות האחרונים הייתי נתונה למתקפה אגרסיבית של גורמים אינטרסנטיים, שביקשו לסכל את מועמדותי הלגיטימית לתפקיד היו"ר", אמרה אפלבאום בתגובה, "מתקפה זו לא בחלה בשום אמצעי כדי להשחיר את שמי ולפגוע במוניטין הטוב שצברתי לאורך השנים, כל זאת בהתעלמות מהשכלתי הרחבה, ניסיוני הרב בתחום התקשורת והרגולציה וההצלחות שאני מביאה מתפקידים אותם ביצעתי בעבר במגזר הפרטי והציבורי".

בנציבות שירות המדינה הגיעו להחלטה כי אפלבאום לא תוכל להתמודד על התפקיד, לאור העובדה כי מתנהלת חקירה בעניין המינויים בפארק שרון, בתקופה בה שימשה יו"ר הפארק. אפלבאום לא הצהירה על הבדיקה בעת שניגשה לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים. בשבוע שעברה התנהלה תכתובת בינה ובין הנציבות והיא פנתה במכתב לוועדת האיתור, תוך שהיא ממשיכה לענות על הבהרות בעניין.

ביום חמישי האחרון התכנסה ועדת האיתור והחליטה להמליץ על בן חי שגב - ברוב של 3 קולות מול 2 קולות שקיבל אריאל משעל. בימים הקרובים צפוי השר גלעד ארדן לזמן ללשכתו את בן חי שגב לראיון לפני שיחליט האם לקבל את המלצת הוועדה בראשות מנכ"ל משרדו אבי ברגר. אחרי החלטת השר יהיה על המדינה לענות לבג"צ ולהבהיר מדוע העדיפה את בן חי שגב לתפקיד על פני משעל שנבחר לתפקיד בעבר על ידי השר משה כחלון.

אפלבאום השלימה את תגובתה ואמרה, כי "בהתאם לחינוך אותו קיבלתי אמשיך לנסות ולתרום ככל יכולתי בכל אשר אתבקש למען השירות הציבורי במדינת ישראל".