נפתלי בנט לערביי ישראל: אל תסכימו להפוך לגיס חמישי

שר הכלכלה באיגרת לאזרחי ישראל הערביים: "שחרור אסירים ערבים ישראלים מהכלא היא אות קלון למגזר הערבי" ■ "מי שרואה את חבריו משתחררים אחרי שרצחו מתקבלים בכבוד מלכים - הסיכוי שיהפוך למחבל בעצמו הולך וגדל"

על רקע איום הפרישה מהממשלה אם ישוחררו אסירים ערביי ישראל, שר הכלכלה נפתלי בנט שיגר הבוקר (א') איגרת לאזרחי ישראל הערביים, בה הוא ביקש להסביר את איום מפלגת הבית היהודי, בטענה כי השחרור יפגום במעמד ערביי ישראל ובדרישתם לשוויון.

"עסקת שחרור של ערביי ישראל הופכת אתכם לכאורה לאזרחים סוג ב'", כתב בנט. "היא פוגעת בראש ובראשונה בכם. עסקה שבה ראש ארגון הפת"ח דורש שחרור ערבים ישראליים מהכלא היא אות קלון - שאינו מוצדק - למגזר הערבי. עסקה כזאת שומטת את דרישתכם לשוויון זכויות מלא". בנט קרא בנוסף לאזרחי ישראל הערבים שלא יאפשרו לאבו מאזן להפוך אותם לאזרחי הרשות הפלסטינית: "אל תתנו לו להפוך אתכם לגיס חמישי".

בנוסף הזכיר בנט כי הוא מתנגד לשחרור מחבלים בכלל, ולא רק של בעלי אזרחות ישראלית. "אדם שקם בבוקר כדי לגדוע חיים של ילדים, נשים וגברים שהוא אפילו אינו מכיר, ראוי לרצות את העונש החמור ביותר האפשרי", כתב בנט. "אין מחילה. מי שרואה את חבריו משתחררים אחרי שרצחו מתקבלים בכבוד מלכים ומרופדים גם כספית - הסיכוי שיהפוך למחבל בעצמו הולך וגדל".

פרץ: "הבית היהודי - מפלגת הצביעות"

בנט ומפלגתו איימו בסוף השבוע כי מפלגתו תפרוש מהממשלה אם ישוחררו אסירים בעלי אזרחות ישראלית כחלק מהמשא ומתן עם הפלסטינים. "אם ממשלת ישראל תשחרר רוצחים אזרחי ישראל, תנועת הבית היהודי תפרוש מהממשלה - אנו מחזירים את כוח העמידה למדינת ישראל", הדגיש בנט בעמוד הפייסבוק שלו לאחר ישיבת הסיעה. "אבו מאזן איננו האפוטרופוס של ערביי נצרת, טירה או הנגב, ולא ניתן שירמסו אותנו יותר".

שר השיכון אורי אריאל אמר כי "המציאות שנקלענו אליה היא רחוקה מדעתנו. אמרנו את זה לראש הממשלה מספר פעמים בשבועיים האחרונים אבל היות והמשא ומתן מתחדש בתנאים יותר גרועים, אנו בוחנים את דרכינו ולא נהיה מוכנים לשבת בממשלה בכל מחיר".

השר עמיר פרץ (התנועה) אמר אמש בריאיון ל"פגוש את העיתונות" כי "יש דבר אחד ברור: יש אלטרנטיבה לממשלה בלי בנט - אין אלטרנטיבה לממשלה בלי תהליך שלום. הבית היהודי היא מפלגת הצביעות הלאומית", תקף פרץ בחריפות את מפלגתו של בנט. "זו מפלגה שרק בגללה אנחנו נמצאים במקום הזה של ויכוח על אסירים ישראליים".

"הם (הבית היהודי) כביכול נלחמים למען פולארד", המשיך השר פרץ, "אבל למעשה הם אלה שהולכים להשאיר אותו בבית הסוהר. הגיע הזמן שנתניהו יכריע האם הממשלה הזו היא ממשלת ימין קיצונית או ממשלה שממשיכה תהליך שלום. או ממשלת שלום - או שלום לממשלה", אמר פרץ.

ביום חמישי דווח על התקדמות במגעים בין הצדדים. רשת אל-ערבייה דיווחה כי ישראל והפלסטינים הגיעו להסכם שלפיו יוארכו השיחות מעבר לתאריך היעד של 29 באפריל. על פי הדיווח, ישוחררו אסירי הפעימה הרביעית מהכלא הישראלי ותוקפא הבנייה בגדה המערבית. הפלסטינים, מצדם, יקפיאו את תכניתם להצטרף ל-15 גופים בינלאומיים, וארה"ב תשחרר את המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד