משפחת נקש תרכוש את תאת תעשיות ב-56.7 מיליון שקל

בתום חודש התמחרות התקבלה הצעת הקבוצה שמובילה משפחת נקש, שהייתה גבוהה ב-9% מהצעת הרכישה הראשונית

לאחר חודש שבו התמודדו שלוש קבוצות על רכישת חברת תאת תעשיות באמצעות תהליך התמחרות, קבע דירקטוריון החברה כי קבוצת ראם החזקות - קונסורציום שכולל את משפחת נקש (מבעלי ארקיע וחברת הנדל"ן אמפא) ואנשי העסקים עודד רז ואבי חורמרו - ירכשו את החברה.

קבוצת ראם התמודדה מול חברת גרלם, שבשליטת איש העסקים אהוד גת. גת, בעלי חברת הדלתות פנדור ומשקיע נדל"ן ותיק, רכש מניות של תאת תעשיות, ובכך חסם את ההצעה הראשונה שהגישה קבוצת ראם. הצעה זו, לרכישת כלל מניות תאת תעשיות, נעשתה לפי מחיר של 21.1 שקל למניה - מחיר ששיקף לחברה שווי של כ-52 מיליון שקל, בדומה לשווי נכסי החברה.

בתום ההתמחרות, בחר דירקטוריון תאת תעשיות, בראשות זאב בירנבוים, לקבל את הצעתה של ראם לרכישת מניות החברה באמצעות מיזוג משולש הופכי, לפי מחיר של 23.03 שקל למניה. מדובר במחיר הגבוה בכ-9.2% מהמחיר הראשוני אותו הציעה קבוצת ראם, המשקף לתאת תעשיות שווי של 56.7 מיליון שקל. הצעה שלישית, שהוגשה ישירות לכונס הנכסים שמונה למניות תאת תעשיות המוחזקות ע"י קמן תעשיות (79.3% מההון) נקבה בשווי חברה של כ-55 מיליון שקל.

חלק מקבוצת קמן שקרסה

תאת תעשיות השתייכה לקבוצת קמן של רוני אלרואי שקרסה תוך שהיא מותירה חובות של מאות מיליוני שקלים לנושיה. הנכס העיקרי של תאת היה 43.7% מהון המניות של חברת ת.א.ת. טכנולוגיות. אלה נמכרו אשתקד לקרן פימי, ולאחר החזר ההלוואות לבנקים שלהם היו משועבדות המניות, נותרה בתאת תעשיות קופת מזומנים של כ-40 מיליון שקל.

הנכס השני שקיים בתאת תעשיות הוא שטח הנדל"ן בפארק ראם במועצה האזורית באר טוביה, עליו מוקמים מפעל הייצור והמשרדים של תאת טכנולוגיות. זו האחרונה שוכרת ממנה את השטח בתמורה לשכ"ד שנתי של כ-1.6 מיליון שקל. על פי הערכת שמאי, שווי נכס זה עומד על 20.15 מיליון שקל ברוטו, ובניכוי היטלי השבחה, מס שבח, ותשלום למינהל מקרקעי ישראל, שווי נטו מגיע ל-12.15 מיליון שקל. כך מסתכמים נכסי החברה בכ-52 מיליון שקל נטו.

כעת צפויה תאת תעשיות לזמן אסיפת בעלי מניות, לצורך אישור העסקה. בהתאם להחלטה שיקבל כונס הנכסים שמונה למניות תאת תעשיות ע"י בנק דיסוקנט, עופר שפירא, ההצעה תאושר או תידחה. אם המיזוג יאושר מועד השלמתו יהיה עד לאמצע יולי, אז יועברו מניות תאת תעשיות לידי לראם, בעלי המניות יקבלו את התמורה המגיעה להם, ותאת תהפוך לחברה פרטית.