האם סלקום תשיק את שירותי הטלוויזיה כבר באוגוסט השנה?

החברה הזמינה ממירים חדשים תומכי HD, אך ממשיכה לטעון כי ללא קביעת מחירים נמוכים לשימוש בתשתיות בזק לטובת הטלוויזיה היא לא תיכנס לתחום

האם סלקום מתכננת להשיק את שירותי הטלוויזיה שלה בחודש אוגוסט השנה? יותר ויותר מקורות בשוק התקשורת מספרים כי בכוונת סלקום להשיק רשמית את פעילות הטלוויזיה החדשה שלה, שעליה היא שוקדת בשנים האחרונות, כבר בחודש אוגוסט השנה. חיזוק לכך ניתן לקבל מהעובדה שלאחרונה ביקשה החברה להרחיב את ניסוי הטלוויזיה שלה לעובדים נוספים בחברה ושלחה על כך דוא"ל פנימי.

כמו כן, על-פי מקורות שונים בשוק, סלקום אף הזמינה ממירים חדשים תומכי HD, שכן הממירים החדשים שאיתם עבדה עד עכשיו בניסויים לא תמכו ב-HD בגלל שיטת השידור של עידן פלוס.

בחודשים האחרונים סלקום מעורבת עמוקות בפרויקט השבחת הקליטה של עידן פלוס ביחד עם הרשות השנייה, וזאת במטרה להגיע לכיסוי מקסימלי במשדרי עידן פלוס ברחבי הארץ, על מנת שהחברה תוכל להציע שירותים משולבים של עידן פלוס שישתלבו בתוכן שהחברה תעביר על גבי האינטרנט.

המיזם של סלקום הוא אחד המיזמים המסקרנים ביותר בשוק התקשורת, משום שהחברה שמה עליו את יהבה ברמה האסטרטגית, כך שהיא תוכל להציע ללקוחותיה סל שירותים בדומה להוט.

סלקום משקיעה בתחום כבר שנים, ולמעשה היא כבר מוכנה להפעלת השירות, אלא שהעיכוב נובע מכך שלא הושלמה הרגולציה שתאפשר לה להשתמש ברשת בזק בצורה הטובה ביותר מבחינה כלכלית (בגלל מחירי השכירות של תשתיות בזק) ומבחינה הנדסית (בגלל שתיק השירות ההנדסי עדיין לא נסגר).

למרות המידע על כוונתה של החברה להשיק את השירות החדש באוגוסט, סלקום ממשיכה לטעון כי היא לא תיכנס לטלוויזיה אם מחירי התשתיות של בזק לא יירדו. הטענה הזו נמצאת במוקד דיונים מול משרד התקשורת, ולדברי סלקום, ברמת המחירים שקבע המשרד אין סיכוי להרוויח מהטלוויזיה. ההיערכות של החברה עומדת קצת בסתירה לטענות הללו, אבל ההסבר לכך נעוץ בשאלת היום שאחרי קביעת המחירים והאסדרה שתבוא בעקבות זאת.

סלקום למעשה הגיעה לתובנה - שייתכן והיא נכונה באותה מידה שלא - שהאיום הנשקף עליה ברגע שתבוטל ההפרדה המבנית בבזק שתוכל למכור חבילות משולבות, הוא הרבה יותר חמור מאשר לא להיכנס לטלוויזיה ולהסתכן בכך שהמיזם לא יהיה רווחי.

ראוי להבהיר את הנקודה הזו: הסיכוי להרוויח מהטלוויזיה במודל של סלקום הוא מאד נמוך. סלקום תיכנס לשוק חדש שבו שני שחקנים חזקים מאד - הוט ו-yes, ומצד שני השוק נמצא בירידה בגלל שיותר ויותר משפחות וצעירים עוזבים את הטלוויזיה לטובת צפייה בשידורים דרך האינטרנט בלבד או מסתפקים בעידן פלוס.

בעניין הזה נדמה כי מנכ"ל סלקום ניר שטרן קבע אסטרטגיה ברורה: העדיפות לסל מוצרים שתציע החברה - של אינטרנט, טלפוניה וטלוויזיה - הוא מה שיעניק לה את הכלים להתמודד מול האתגרים של שוק התקשורת החדש.

סלקום סירבה להגיב לידיעה.