Airbnb: חסמנו אלפי דירות בניו-יורק שהוצעו באתר שלנו

"ביזנס אינסיידר": התובע המחוזי בניו-יורק חושד כי כמעט שני-שלישים מהדירות בעיר הרשומות באתר Airbnb מוצעות בסאבלט (שכירות לטווח קצר) באופן לא חוקי - וגיבש "רשימה שחורה" של משכירי דירות באתר

סטארט-אפ שיתופי הדירות Airbnb הודיע כי הסיר אלפי דירות בניו-יורק הרשומות באתר לאחר שהתובע המחוזי של ניו-יורק, אריק שניידרמן, הוציא צו בקשה לקבלת פרטים על בעלי דירות שהציעו להשכיר אותן באתר Airbnb, בחשד להשכרות לא חוקיות.

לפי דיווח באתר "ביזנס אינסיידר", שניידרמן חושד כי כמעט שני-שלישים מהדירות בניו-יורק הרשומות באתר Airbnb מוצעות בסאבלט (שכירות לטווח קצר) באופן לא חוקי. התובע המחוזי פרסם גם "רשימה שחורה" של 17 משתמשים "כבדים" באתר Airbnb אשר לטענתו מציעים דירות להשכרה באופן לא חוקי. לכל המשתמשים הללו יש לפחות 15 מודעות באתר.

בבלוג של Airbnb פרסמה החברה כי הודיעה מראש לאותם משתמשים ב"רשימה השחורה" של שניידרמן כי מודעותיהן יוסרו מהאתר.

"במטרה להסיח את הדעת מדרישתם לקבלת מידע נרחב מתושבי ניו-יורק רגילים, במשרד התובע המחוזי גיבשו רשימה ובה מספר גדול של מודעות באתר. כל מי שנמצא ברשימה קיבל הודעה והוא והמודעות שלו הוסרו מהאתר", כתבה החברה. "המשמעות היא שמי שנחסם לא יוכל לקבל הזמנות חדשות. הפרופיל שלהם עדיין קיים באתר אך למטרות תמיכה בהזמנות קיימות בלבד. כשההזמנות הקיימות יסתיימו, לא יהיה זכר לאותם משתמשים ב-Airbnb".

דובר Airbnb מסר ל"ביזנס אינסיידר" כי הרשימה של התובע המחוזי גובשה לאחר מאמצים שנמשכו "חודשים" ופגעה בכ-2,000 מודעות באתר.