רשמית: מנצ'סטר יונייטד פיטרה את דייויד מויס

מאמנה של קבוצת הפרמיירליג סיים את תפקידו אחרי 10 חודשים בלבד - ויפוצה בכ-4.5 מיליון ליש"ט; הבורסה הגיבה באדישות

10 חודשים בלבד בתפקיד הספיקו: דייויד מויס, מנג'ר מנצ'סטר יונייטד, קיבל היום (ג') הודעת פיטורים מהמועדון.

המהלך הגיע לאור העובדה כי אלופת אנגליה אשתקד, שנפרדה בקיץ ממאמנה האגדי אלכס פרגוסון שהחליט לפרוש אחרי 27 שנים בתפקיד, במהלכן זכה ב-13 אליפויות פרמיירליג ופעמיים בליגת האלופות - סובלת מאחת העונות הגרועות ביותר הזכורות לאוהדיה: היא מדורגת רק במקום השביעי באנגליה כשנותרו ארבעה מחזורים לסוף העונה, כשהיא איבדה סיכוי תיאורטי לסיים במקום שמוביל להשתתפות במוקדמות ליגת האלופות בעונה הבאה.

העונה המסויטת של יונייטד כללה הדחה מכל הגביעים האפשריים, וגם שורת הפסדים משפילים בפרמיירליג (שני הפסדים בדרבים מול מנצ'סטר סיטי, תבוסה ביתית 3-0 מול היריבה הגדולה ליברפול).

על-פי "האינדיפנדנט", ההחלטה לפטר את מויס נלקחה על-ידי משפחת גלייזר, הבעלים האמריקאים של המועדון, כבר במהלך חודש פברואר. במועדון לא סומכים על מויס שיהיה האיש שייקח על עצמו תקציב של 150 מיליון ליש"ט, שהייעוד שלו הוא בנייה מחודשת של הסגל הכושל. מי שצפוי להחליף את מויס במשחקים שנותרו עד סוף העונה הוא השחקן הוותיק ראיין גיגס, כשבמהלך הקיץ ימונה מנג'ר קבוע.

על-פי כתב "הטיימס" ג'יימס דאקר, פיצויי הפיטורים של מויס יעמדו על כ-4.5 מיליון ליש"ט, המשקפים שכר של עונה אחת מלאה בלבד בתפקיד. זאת על-אף העובדה שנותרו לו עוד חמש שנים עד לסיום החוזה עליו חתם באולד טראפורד.

הדיווחים אתמול בכל כלי התקשורת בבריטניה על פיטוריו הצפויים של מויס לא הצליחו לגרום לתנודתיות מיוחדת במניות הקבוצה, שנסחרות בוול-סטריט (NYSE:MANU). אמש הן רשמו ירידה של 0.95% ועם סגירת המסחר עמד מחיר מניה על 17.72 דולר. במהלך החודש האחרון זינקו המניות בלמעלה מ-12%, כשעל-פי "הטלגרף", הסיבה העיקרית לכך היא הארכת הסכם ההלבשה בין "השדים האדומים" לנייקי, עסקה שמוערכת ב-600 מיליון ליש"ט, שאמורה להיחתם בקרוב ולהפוך לאחת מהיוקרתיות ביותר בעולם הכדורגל.

כזכור, משפחת גלייזר הנפיקה 10% ממניות המועדון באוגוסט 2012, במהלך בו הצליחה לגייס 233 מיליון דולר. מיום ההנפקה הראשונית, זינקו המניות בשיעור כולל של 26.5%, והן נסחרות כיום לפי שווי שוק של 2.9 מיליארד דולר.