מניית היום: מזנקת בכ-7.2% בעקבות הקצאת הון פרטית

הגיוס של סלקט נעשה ממשקיע פרטי לפי שווי 75 מיליון שקל לאחר הכסף ובפרמיה על מחיר השוק

חברת סלקט ביומד , העוסקת בברירת תאי גזע, דיווחה היום (ד') כי דירקטוריון החברה אישר הקצאה פרטית של מניות למשקיע פרטי בהיקף 15 מיליון שקל. הגיוס יתבצע לפי שווי של כ-75 מיליון שקל אחרי ההשקעה, כאשר המניות שיוקצו הינן חסומות על-פי דין. מדובר במחיר הגבוה ממחיר השוק ביום החתימה על הסכם ההשקעה.

כיום עומד שווי שוק החברה בבורסה על כ-65 מיליון שקל.

הגיוס הקודם שהושלם לפני כ-6 חודשים נעשה לפי שווי 50 מיליון לאחר הכסף, ומאז חתמה החברה על שני הסכמים אסטרטגיים משמעותיים, לפיתוח וייצור קו המוצרים של החברה.

ד"ר שי ירקוני, מנכ"ל החברה, ציין "אנו שמחים על ביצוע הגיוס ועל הבעת האמון הגדולה בטכנולוגית החברה ומנהליה. בחודשים האחרונים, השלמנו מספר אבני-דרך משמעותיות, ביניהן גיוס הצוות הבכיר, קבלת פטנטים במספר מדינות חשובות, חתימה על הסכמי פיתוח וכעת- הסכם השקעה שיאפשר לחברה לקדם את הניסויים הקליניים במוצר הדגל של החברה. להערכתנו כמות המזומנים בחברה תאפשר האצה של תהליך הפיתוח והגעה לתוצאות בבני אדם בקרוב. האצת הפיתוח תאפשר גם התקשרויות עסקיות עם שותפים אסטרטגיים ותאפשר פיתוח של מוצרים נוספים המבוססים על הפלטפורמה הטכנולוגית של סלקט".

החברה הודיעה לאחרונה כי חתמה על מכתב כוונות לשיתוף-פעולה אסטרטגי עם חברה אמריקאית מובילה בתחום המכשור לתעשיות ההיי-טק, הנסחרת בארה"ב בשווי של כמיליארד וחצי דולר, במסגרתו יעבדו שתי החברות יחד לצורך פיתוח ערכה רפואית, אשר הינה אחד ממוצרי הדגל של החברה.

בנוסף, מפתחת החברה קו מוצרים עם מרכז הפלסטיקה והגומי של ישראל ומכללת שנקר בהובלתו של ד"ר דן לויטוס. סלקט, שהוקמה על-ידי ד"ר נדיר אשכנזי, ד"ר שי ירקוני ונוריאל צ'יריצ' קסביאן, מפתחת טכנולוגיה חדשנית המאפשרת ברירת תאי גזע בסינון תפקודי.

ברירה של תאי גזע המבוססת על תפקוד התאים מהווה פריצת דרך עולמית ביכולת לבודד את תאי גזע מאוכלוסיות תאים בוגרים וכך עשויה לשדרג את כל השימושים בתאי גזע היום בעולם. המוצר הראשון של החברה הנמצא בפיתוח הינו מכשיר רפואי המכוון לשוק השתלות מח עצם לטיפול בסרטן ולאינדיקציות נוספות להשתלת מוח עצם.

קו המוצרים של החברה יכלול מיכלים שונים לברירת תאים בסביבת חומרים משרי התאבדות על תאים (אפופטוזיס). במספר שיתופי-פעולה מפתחת החברה מיכלים בהם המולקולות משרות אפופטוזיס יצפו את פנים המיכלים או יהיו אחוזות במטריקס בתוך המיכלים.